مجلس و ارگان هامجله خبری

مقاوم‌سازی 87 هزار مسکن روستایی

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمود بدلی در ادامه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم شود تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد و این زمانی محقق می‌شود که مردم همکاری کنند و شرایط بانکی تسهیل شود.

وی بیان کرد: روستاییان می‌توانند برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

وی اظهار داشت: مهندسان مشاور بنیاد مسکن این استان در ۸۰ دفتر فنی و مهندسی بر نحوه اجرای طرح‌های روستایی نظارت دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اضافه کرد: در این تعداد دفتر فنی ٢۵٠ مهندس ناظر بر اجرای طرح‌های این نهاد در سطح روستاها نظارت و رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

به گفته بدلی از نظر این نهاد هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آیین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می‌شود و نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده که با آورده متقاضیان، کل اعتبارهزینه شده برای مقاوم سازی ۳۶ هزار میلیارد ریال است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا