راه و شهرسازیمجله خبری

کاهش صدور پروانه‌های تخریب و نوسازی

به گزارش ساختمان آنلاین:«زهرا نژاد بهرام» مهمترین دلایل چنین کاهشی را محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، افزایش کم سابقه قیمت مصالح و هزینه های ساخت و ساز، افزایش تکانه ای و بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت زمین در پایتخت و چشم انتظاری سازندگان و سرمایه گذاران حوزه مسکن برای تعیین تکلیف مسائل مربوط به سیاست خارجه و تاثیرات ناشی از این اتفاق بر قیمت ارز، برشمرد.

وی با اشاره به صدور پنج هزار و ۱۲۴ پروانه در طول ۹ ماه نخست امسال، سهم پروانه های واقع در پهنه سکونت (R) از کل پروانه های صادره را ۹۳ درصد اعلام کرد.

نژاد بهرام عنوان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال، پروانه ساخت حدود ۳۷ هزار واحد مسکونی صادر شده که از نظر تعداد واحدهای مسکونی در قیاس با سال گذشته نشانگر کاهش ۱۶ درصدی است.

وی با بیان اینکه می توان چنین تحلیل کرد که متراژ واحدهای مسکونی که امسال از شهرداری تهران دریافت کرده اند، بیشتر از میانگین متراژ واحدهای دارای مجوز در سال گذشته بوده است، ادامه روند کنونی را مغایر با سمت تقاضای بازار مبنی بر نیاز به واحدهایی با مساحت های کوچک تر از ۷۰ متر دانست.

وی بر ضرورت چاره اندیشی متناسب برای برنامه ریزی در جهت تطبیق بازار عرضه و تقاضای مسکن در قالب کارگروه مشترکی از وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهری تهران تاکید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا