بورس و بازارمجله خبری

کمبود فایل‌ اجاره نوسازها در جنوب پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین:  واحدهای مسکونی نوساز که طبق تعاریف رسمی آماری املاک با عمربنای کمتر از پنج سال را شامل می‌شوند، در بخش قابل توجهی از مناطق نیمه جنوبی تهران به ندرت در بنگاه‌های معاملات ملکی یافت می‌شود. بررسی تحقیقات میدانی از بازار رهن و اجاره املاک نوساز در نیمه جنوبی پایتخت نشان می‌دهد، غالب فایل‌های پیشنهاد شده از سوی موجران در این مناطق، واحدهای مسکونی میانسال و با عمربنای بیش از ۱۰ سال است.

بررسی فایل‌های اخیر ارائه شده توسط برخی موجران واحدهای نوساز در این مناطق، از اعلام نرخ‌هایی در محدوده ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن کامل خبر می‌دهد. برای واحدهای مسکونی نوسازی که به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره از سوی موجران پیشنهاد شده نیز، مستاجران متناسب با بودجه‌ خود می‌توانند در این مناطق به جست‌وجوی ملک برای رهن و اجاره بپردازند.

بر اساس آنچه در فایل‌های اخیر از اواخر آبان‌ماه تاکنون مشاهده شده، کف بیشتر نرخ‌های‌ پیشنهاد شده برای رهن املاک نوساز در نیمه جنوبی تهران در محدوده ۳۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دیده می‌شود. همچنین برای واحدهای بزرگ متراژ نرخ‌هایی در محدوده ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به‌عنوان ودیعه، و بیش از یک میلیون تومان به‌عنوان اجاره ماهانه از سوی موجران پیشنهاد شده است. البته خارج از محدوده‌های ذکر شده نیز ممکن است واحدهای مسکونی متناسب با بودجه متقاضیان رهن و اجاره واحدهای مسکونی نوساز در مناطق نیمه جنوبی تهران جست‌وجو شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا