مجلس و ارگان هامجله خبری

نوسازی ۵۰ درصد مسکن روستاییان مازندران در دولت تدبیر

به گزارش ساختمان آنلاین: طبق آمار بنیاد مسکن مازندران ، ۵۰۰ هزار واحد مسکن در مناطق روستایی این استان وجود دارد.علی رضا قلی نژاد روز یکشنبه افزود : در مجموع از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تاکنون ۸۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و نظارت مشاوران فنی بنیاد مسکن نوسازی شده است.

وی مجموع مسکن روستایی نوسازی شده در استان با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از آغاز اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۸۴ تاکنون را ۱۵۰ هزار واحد اعلام کرد.

قلی نژاد گفت که از سال ۸۴ تاکنون همچنین ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی مازندران هم به صورت خود مالکی و بدون دریافت تسهیلات ارزان قیمت نوسازی شده است.

وی با اعلام این که در هفت سال گذشته سالانه حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات از محل نوسازی مسکن در روستاهای مازندران نوسازی و بهره برداری شد ، افزود : امسال نیز نوسازی هشت هزار واحد مسکن روستایی استان از محل تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون پرونده چهار هزار و ۳۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

معاون بیناد مسکن مازندران ادامه داد : پرونده بقیه متقاضیان نیز در بنیاد مسکن شهرستان ها در دست بررسی است که تا پایان مهلت قانونی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

وی افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به میزان بیش از سه برابر را در روند تسریع نوسازی مسکن روستایی در سال های اخیر موثر دانست و گفت : تسهیلات این بخش از ۱۵۰ میلیون ریال سال ۹۳ به ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا