راه و شهرسازیمجله خبری

تشکیل پرونده برای بازسازی سی سخت

به گزارش ساختمان آنلاین: استاندار این استان با بیان اینکه صددرصد واحد‌های آسیب دیده، ارزیابی، کارشناسی و برآورد خسارت شدند، گفت: از امروز روند تشکیل پرونده برای تعمیر و احداث منازل مسکونی تخریب شده در زلزله سی سخت آغاز می‌شود.

حسین کلانتری افزود: در صورت تصویب هیئت دولت، برای خانه‌هایی که ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند، ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: برای خانه‌هایی هم که نیاز به تعمیر دارند تسهیلات بدون سود و با کارمزد چهار درصد و مبلغی بلاعوض پرداخت می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به خانه‌های تخریب شده در مناطق روستایی هم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با سود چهار درصد و برای تعمیر هم تسهیلات بدون سود و مبلغی بلاعوض پرداخت می‌شود.

کلانتری افزود: تعمیرات واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله تا پایان فروردین و نوسازی تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تخته چادر بین مردم سی سخت و روستا‌های اطراف توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های بازرسی و کنترل در مناطق زلزله زده مستقر هستند، عنوان کرد: کالا‌ها و اقلام با محوریت هلال احمر بین محلات توزیع می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: همه اعضای ستاد مدیریت بحران مصمم هستند که کمک‌ها و لوازم مورد نیاز به دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه برآورد خسارت و ارزیابی با نگاه به وضعیت مردم انجام می‌شود، گفت: باتوجه به پیش بینی و ارزیابی‌های اولیه تاکنون بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی صدر صد تخریب شدند.

کلانتری افزود: بیش از سه هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیرات اساسی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها ادامه دارد، عنوان کرد: ممیزی شکل می‌گیرد و همه در حال تلاش برای ساماندهی وضعیت مردم زلزله زده هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا