راه و شهرسازیمجله خبری

تعاون بستر امنی برای سرمایه‌گذاری ملکی

به گزارش ساختمان آنلاین:   از اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران، خشایار باقرپور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در برنامه زنده «بازار تهران» از رادیو تهران،  درباره شرایط سرمایه گذاری،مزایای مشارکت با تعاونی ها  و تعریف مدل های درآمدی برای سرمایه گذاران خرد و کلان  ملکی توضیح داد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در رادیو تهران گفت : در قالب تعاونی ها ، بستری برای سرمایه گذاری های خرد حتی برای  مبالغ 10 یا 20 میلیون تومان با شرایط پرداخت اقساطی بدون بهره  وجود دارد.

وی تصریح کرد : امنیت و ارزش افزوده در سرمایه گذاری ملکی ، دو کار مهمی است که ما در اتحادیه برای سرمایه های مردمی انجام می دهیم .

باقرپور تاکید کرد، هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری وجود ندارد و مخاطب این  اتحادیه آحاد جامعه است.

وی درباره سهم و سود مشارکت مردم از این نوع سرمایه گذاری گفت، در تمام مدل های درآمدی  اعم از اجاره ، مشاعات و….، هر سرمایه گذار به نسبت سرمایه خود سهیم خواهد بود.

باقرپور با اشاره به اینکه این سهم در پروژه قابل خرید و فروش هم هست، تاکید کرد : در اجرای مدل متری در منطقه 22 تهران ، با حضور شرکتهای تشکیل دهنده اتحادیه ، با کار علمی، اصولی و درست، حداقل 10 برابر ارزش افزوده برای مردمی که سرمایه گذاری کرده بودند ، ایجاد شد.

تعاون بستر امنی برای سرمایه های افراد است

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در ادامه این مصاحبه با رادیو تهران درباره برخی نظرهای منفی درباره مشارکت در قالب تعاونی ها گفت : این تفکر منفی مربوط به دوران جنگ است که تعاونی های دولتی آن هم بدون نظارت فعالیت می کردند که آثارش هنوز هم وجود دارد.

وی نبود نظارت دقیق بر عملکرد تعاونی های دولتی را دلیل اصلی این تفکر دانست و افزود : تفکر نسبت به تعاونی همواره کمی بوده نه کیفی ، که نمونه اش در طرح مسکن مهر مشهود بود که این طرح بسیار بد اجرا شد.

باقرپور با بیان اینکه تفکر قالبی که در جامعه است به دلیل عدم شناخت و عدم تبیین ظرفیت های تعاون است، تاکید کرد : 80 درصد منطقه 22 شهر تهران را تعاونی ها ساختند و بسیاری از اقصی نقاط کشور ساخت و ساز ها با اتحادیه ها و تعاونی ها بوده اما چرا هیچ وقت روی اینها تبلیغ نشده تا کارنامه موفق تعاونی را به مردم معرفی کنند؟

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا