تازه هامجله خبری

زنگ خطر پلتفرم ها برای صنف املاک

به گزارش ساختمان آنلاین :امین حسینی جناب مدیرعامل هلدینگ مدیارست گفت: طی سال‌های اخیر در حوزه املاک پلتفرم های فراوانی شروع به فعالیت کرده‌اند. این پلتفرم ها که اقدام به درج آگهی‌های مشاوران املاک می‌کنند گرچه توانسته‌اند در خلأ وبسایت‌های تخصصی و حضور شخصی مشاوران املاک در فضای آنلاین تاحدی کمک‌حال مشاوران املاک باشند اما رفته‌رفته، با رشد و انحصارگرایی به معضلی برای فعالان این صنف تبدیل شده‌اند.

حسینی جناب و تیمش که سال‌های متمادی تجربه فعالیت در پلتفرم های تخصصی املاک را داشته‌اند، افزود: از حدود 5 سال گذشته نخستین نسل پلتفرم های تخصصی املاک فعالیت خود را در کشور آغاز کردند و توانستند از خلأ تبلیغاتی موجود و آشنایی اندک صنف مشاوران املاک با تبلیغات استفاده کرده و در این زمینه توفیق‌هایی را کسب کنند.

وی ادامه داد: هرچند این پلتفرم ها با وجود مانع‌تراشی‌های متعدد از سوی اتحادیه املاک و سایر نهادهای نظارتی و مشکلات عدیده اقتصادی و زیرساختی، لطف بزرگی به صنف مشاوران املاک کردند و بستر را برای ارتقای دانش این صنف فراهم آوردند اما به‌مرور پلتفرم ها با تغییر سیاست‌های خود و سرمایه‌گذارانشان و همین‌طور نداشتن ابزارهای تبلیغاتی جذاب برای مشاوران املاک سبب افزایش نارضایتی آنها شدند و به بستری غیرقابل‌اعتماد برای این صنف مبدل شدند.

به گفته حسینی جناب، یکی از مشکلات پلتفرم های حوزه مسکن تداخل آگهی‌ها باتوجه‌به حجم بالای آنهاهاست که این امر باعث می‌شود که آن‌گونه که بایدوشاید آگهی‌های ثبت شده بازخورد مناسبی را نداشته باشند. در واقع حیات پلتفرم ها در گرو ثبت آگهی بیشتر است به‌طوری‌که هر مشاور املاکی که پول بیشتری برای ثبت آگهی هزینه کند فضای بیشتری برای نمایش فایل‌های خود دارد و این به معنای نابودی تدریجی آژانس‌های املاک کوچک‌تر و ضعیف‌تر است.

مدیرعامل هلدینگ مدیارست افزود: از سوی دیگر مشاوران املاک به‌جای آنکه برای کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنند پول خود را صرف بزرگ شدن و تبلیغات پلتفرم ها می‌کنند و اگر روزی این پلتفرم ها تغییر سیاست داده یا به فعالیت خود خاتمه دهند و قربانی انحصارگرایی رقبای بزرگ‌تر شوند در این صورت مشاوران املاک تازه متوجه می‌شوند که دیگر هیچ ابزار تبلیغاتی برای خود ندارند؛ همان‌طور که طی چند سال اخیر شاهد بودیم چندین پلتفرم بزرگ و نامدار دچار این سرنوشت تیره و تاریک شدند که این امر بار دیگر اهمیت سرمایه‌گذاری مشاوران املاک روی وبسایت شخصی و تبلیغات مستقل را بیش‌ازپیش نشان داد.

جناب گفت: به همین منظور وبسایت املاکی‌ام با همکاری بیش از 120 آژانس املاک بستری را فراهم کرده که آژانس‌های املاک به‌دوراز این آسیب‌ها از فضای سنتی خارج شوند و با سرمایه‌گذاری بر فعالیت‌های خود با امنیت کامل اقدام به درج آگهی‌ها بدون نگرانی‌های مذکور کنند.

به گفته حسینی جناب، فلسفه اصلی وبسایت املاکی‌ام در واقع از همان ضرب‌المثل معروف است که ما می‌خواهیم به مشاوران املاک به‌جای دادن ماهی، ماهیگیری را یاد دهیم.

این کارشناس تبلیغات افزود: از مهم‌ترین مزایای مستقل شدن تبلیغات مشاوران املاک آزادی عمل آنها و تخصیص بودجه متناسب با نوع مشتری و انتخاب بهترین شیوه تبلیغاتی است درحالی‌که مشاوران املاک فعال در پلتفرم ها وابسته به محصول تبلیغاتی هستند که پلتفرم ها به‌صورت یک نسخه واحد در اختیار آنها قرار می‌دهند که این امکانات هرگز متناسب با تنوع فایل‌ها و گستردگی فعالیت آژانس‌های املاک نیست.

وی در خاتمه اظهار داشت: شرکت هلدینگ مدیارست به‌منظور توانمندسازی آژانس‌های املاک اقدام به تأسیس وبسایت املاکی‌ام کرده است تا از این طریق خدماتی را جهت طراحی وبسایت، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات رسانه‌ای، بنری (ثابت و کلیکی)، تبلیغات محیطی و همچنین تبلیغات آفلاین را برای صنف مشاوران املاک ارائه دهد.

حسینی جناب همچنین از راه‌اندازی پلتفرم های مشابه برای سایر صنوف نظیر رستوران‌ها خبر داد که با راه‌اندازی این سرویس شاهد تحول جدی در بحث تبلیغات، برندینگ و کیفیت خدمات رستوران‌ها در سطح بین‌المللی و مشابه پلتفرم های مطرح دنیاخواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا