بورس و بازارمجله خبری

ابطال 400 جواز کسب مشاوران املاک زنجان

به گزارش ساختمان آنلاین: محمود موسوی به نوسانات قیمت املاک و نقش اصناف مشاوره املاک در گرانی‌های مسکن اشاره و اظهار داشت: در سال‌های اخیر، در هر زمان که به صورت مقطعی بازار مسکن رونق می‌گرفت تعدادی از بنگاه‌های مشاوره املاک که چند سال جواز گرفته بودند وارد کار می‌شدند و به گرانی‌ها و دلالی‌ها دامن می‌زدند.

وی با بیان اینکه طبق پایش اتاق اصناف، این بنگاه‌ها با دریافت جواز تنها در این برهه‌ها فعال بودند و به آشفتگی بازار مسکن دامن می‌زدند، افزود: در راستای ساماندهی املاک از سال گذشته فعالیت‌های‌خوبی در استان آغاز شده است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان تصریح کرد: بر اساس اقدامات انجام شده، از یک هزار و 616 جواز مشاوره املاک که در سال گذشته وجود داشت، در حال حاضر این جوازها به حدود یک هزار و 208 مجوز رسیده و بیش از 400 جواز لغو شده است.

وی اذعان کرد: علاوه‌ بر اینکه دست واسطه‌گر و اصطلاحا دلالان را تا حدودی از بازار کوتاه کردیم، مبلغ کمیسیون بنگاه‌ها را هم اصلاح کردیم چراکه حق کمیسیون‌ها به اصلاح جدی نیاز داشت. در سال‌های گذشته قیمت مسکن با رشد بسیار قابل توجهی همراه شد و از آنجایی که رقم کمیسیون‌ها درصدی بود و به طور مستقیم با قیمت مسکن در ارتباط بود، رقم کمیسیون مشاوران املاک بسیار بالاتر از توان پرداخت جامعه بود ولی خوشبختانه قبل از سایر استان‌ها این حق کمیسیون‌‌ها را کاهش دادیم.

موسوی گفت: تا حدی تلاش کردیم که با این اقدامات از آشفتگی بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها بکاهیم بر این اساس طبق برآوردهای اتاق اصناف این اقدامات موثر نیز بوده‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا