راه و شهرسازیمجله خبری

رکورد نوسازی ناوگان ریلی را شکستیم

به گزارش ساختمان آنلاین :میرحسن موسوی یازدهم آبانماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه‌آهن اراک ضمن تشریح رویکردهای راه آهن کشور اظهار کرد: چند سالی است که راه آهن در کانون توجه مسئولان عالی نظام به خصوص مقام معظم رهبری قرار گرفته و به همین دلیل توسعه راه آهن در اسناد بالادستی کشور مورد توجه قرار گرفته و قوانین خوبی برای توسعه زیرساخت های راه آهن تدوین شده است که ما باید این فرصت را غنیمت شمرده و نهایت استفاده را برای توسعه حمل و نقل ریلی از این موقعیت بوجود آمده ببریم.

وی افزود: مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره توجه به نیروی انسانی و ارتقاء آن را در دستور کار قرار داده اند و تمام سعی بر این بوده تا حقوق و مزایای همه کارکنان با هر نوع قراردادی به موقع پرداخت شود حتی در شرایط کرونایی نیز از این موضوع غفلت نشده و با تدابیر اندیشیده شده تاخیر در پرداخت ها به حداقل ممکن رسیده است به طوری که از ابتدای سال 98 تا کنون، پرداخت حقوق کارکنان به طور مرتب انجام شده است.

میرحسینی به آغاز پروژه مدیریت استعدادها در راه آهن اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقاء نیروی انسانی توانمند در مجموعه راه آهن، پروژه مدیریت استعدادها را آغاز کرده‌ایم که طی آن همه نیروها می توانند طی فراخوانی که صورت می گیرد نسبت به خوداظهاری اقدام کنند تا با همکاری یکی از دانشگاه های کشور نسبت به آموزش و تربیت استعدادها در راه آهن اقدام کنیم.

وی با تاکید بر حفظ دانش تولید شده در راه آهن گفت: پروژه مدیریت دانش را با همکاری دانشگاه ها شروع کرده‌ایم و اعتقاد داریم که در مجموعه راه آهن دانش فراوانی توسط همکاران ما تولید می شود که بسیار ارزشمند است و باید نسبت به ثبت و ضبط آنها اقدام کنیم.

معاون امور مسافری راه آهن با اشاره به توجه راه آهن به مقوله جهش تولید افزود: با تدابیر اندیشیده شده در راه آهن بنا بر این گذاشته شد که از پتانسیل و توانمندی های داخلی صنایع ریلی نهایت استفاده را ببریم، لذا با استفاده از ظرفیت تبصره 18، سفارش های زیادی را به صنایع داخلی دادیم و طی 5 مرحله 329 ناوگان با ارزش 567 میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال برای 1391 نفر تولید داشته ایم.

وی به نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: از محل بهره وری واگن، رکورد نوسازی ناوگان ریلی را شکستیم و از سال 95 تاکنون بیش از 700 واگن بالای 45 سال سن را از رده خارج کردیم.

موسوی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و تاثیر آن بر راه آهن گفت: به منظور حفظ سلامتی مسافران 50 درصد ظرفیت مسافری را قفل کردیم و به همین دلیل حدود 14 میلیون و 900 هزار مسافر نسبت به سال قبل از دست دادیم، اما با همه مشکلات توانستیم در بخش بار با تمهیدات و تلاش های صورت گرفته، نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد حمل بار داشته باشیم.

در پایان این مراسم محمدرضا قربانی مدیر کل راه آهن اراک تودیع و حمید گوگوچانی به عنوان سرپرست راه آهن اراک منصوب شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا