مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

تشریح ساخت مسکن حمایتی مطابق فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی

در نشست با معاونان شهرهای و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها دستورالعمل طراحی و ساخت مسکن حمایتی مطابق تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ که بر پایه شاخص‌های تحقق هویت، فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی-ایرانی ارایه شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این نشست که امروز ۵ تیرماه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، مصوبات اخیر شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران باهدف بهره‌گیری از ظرفیت توسعه درونی شهرها، به روزآوری، تعدیل و منطقی کردن توزیع تراکم ساختمان، ایجاد شفافیت، کاهش طرح درخواست‌های موردی، تغییر طرح تفصیلی و پاسخگویی به نیاز تامین زمین بر اساس قانون جهش ساخت مسکن از اراضی داخل محدوده شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مصوبه «سیاست‌های محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهرها» با هدف اجرای حداکثری طرح‌های توسعه شهری، تحقق کاربری‌های موردنیاز شهر به منظور پیشگیری از رانت، حبس ظرفیت‌های مسکونی موجود شهرها و قرارگیری این اراضی در چرخه ساخت و ساز در اجرای تبصره ۱۲ قانون جهش تولید مسکن در این نشست تبیین و موردتبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه دستورالعمل طراحی و ساخت مسکن حمایتی مطابق تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ که بر پایه شاخص‌های تحقق هویت، فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی-ایرانی ارایه شد.

همچنین مصوبه شورای عالی در خصوص سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و فرآیندهای مرتبط با تکمیل مدارک و اعتبارات طرح‌های توسعه و عمران در این نشست مورد هم‌اندیشی قرار گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا