بورس و بازارمجله خبری

فایل‌های فروش ملک در بازار کاهش یافت

به گزارش ساختمان آنلاین:  بررسی‌ها از وضعیت بازار خرید و فروش حاکی از آن است که کمبود تعداد فایل‌های فروش، قدرت انتخاب را از متقاضیان خرید گرفته است. طی هفته‌های گذشته کاهش تعداد فایل‌های فروش ملکی باعث‌شده متقاضیان خرید تنها پس از چند روز گشت و گذار در بازار، با فایل‌های تکراری مواجه شوند. نتیجه تحقیقات از علت افت تعداد فایل‌های فروش ملک نشان می‌دهد ۲ عامل نقش بسزایی در این موضوع داشته‌اند.

به اعتقاد برخی واسطه‌های ملکی فعال در سطح شهر تهران، یکی از مهم‌ترین عوامل آن هدایت فروشندگان به آگهی‌های مجازی به واسطه تعطیلی 2 هفته‌ای بنگاه‌های معاملات ملکی در پیک شیوع‌کرونا بوده است. برخی فعالان بازار خرید و فروش مسکن معتقدند، تقاضای خرید نیز به دلیل کاهش ریسک‌های اقتصادی و غیراقتصادی کاهش داشته اما تعداد فایل‌های فروش حتی برای تقاضای فعلی هم پایین است.

به اعتقاد واسطه‌های فروش ملکی، امید به کاهش قیمت مسکن در بین تقاضای مصرفی نیز دومین عاملی است که باعث شده سطح انتظارات قیمتی در بین خریداران کاهش یابد و این موضوع برخی فروشندگان را که عجله‌ای برای فروش ندارند، از فروش ملک منصرف کرده است.

در نهایت 2 عامل تعطیلی 2 هفته‌ای واسطه‌های ملکی در پیک چهارم کرونا و هدایت آگهی‌ها به پلت‌فرم‌های مجازی، کاهش انتظارات تورمی و انصراف برخی فروشندگان از فروش باعث کاهش نسبی تعداد فایل‌ها شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا