بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

حق مسکن ۶۵۰هزارتومانی کارگران از فروردین باید پرداخت شود

به گزارش ساختمان آنلاین:   هادی ابوی, نماینده کارگران در شورای‌عالی کار درباره حق مسکن 650هزارتومانی گفت: این مصوبه طبق شورای‌عالی کار باید از فروردین ماه اجرا شود. دولت به‌زودی باید مصوبه جدید را ابلاغ کند, پس از ابلاغ کارفرمایان باید عقب‌ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

ابوی گفت: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید به‌زودی اجرای مصوبه 650هزارتومانی را ابلاغ کند.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار ادامه داد: عمده مشکلات در حوزه واگذاری زمین است. ایده دولت سیزدهم مبنی بر اینکه زمین‌هایی را که در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌ها و دستگاه‌ها هست برای ساخت مسکن استفاده کنیم و از سوی دیگر وام و تسهیلات کم‌بهره در اقساط بلند به کارگران بپردازیم ایده بسیار خوبی است و اگر آقای رئیسی آن را عملیاتی کند گام بزرگی در جهت خانه‌دار شدن کارگران است.

ابوی با بیان اینکه “یکی از اقدامات این است که تعاونی‌های مسکن را فعال کنیم” گفت: در دهه‌های گذشته زمین‌های رایگان در اختیار تعاونی‌های مسکن قرار می‌گرفت و  پول زمین را در مراحل بعدی و هنگام تحویل سند از کارگران می‌گرفتیم که موفقیت‌آمیز بود.

وی تصریح کرد: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد و به‌عنوان یک کمک‌هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای‌عالی کار روی حقوق و معیشت است و ما هنوز از نقطه مطلوب برای کارگر که در وضع اقتصادی موجود یک زندگی آبرومندانه و در رفاه داشته باشد، فاصله داریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا