اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

آمادگی برای تامین زمین بخش خصوصی جهت ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آماده تامین اراضی و رفع ممنوعیت ساخت و ساز در حریم شهرها برای مالکانی هستیم که اراضی آنها در محدوده شهرها قرار دارد.

ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن درگفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه برای تامین زمین پروژه های نهضت ملی مسکن در قالب همکاری با بخش خصوصی اقدامات گسترده ای را انجام داده ایم گفت: آماده توافق با بخش خصوصی برای تامین زمین پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم و در این بین مالکان دارای اراضی واقع در حریم ها از امتیازات بسیار ویژه ای از جمله رفع ممنوعیت ساخت و سازها برخوردار خواهندشد.

او ادامه داد: صاحبان اراضی که در محدوده شهرها و در حریم شهرها دارای مالکیت هستند و در صورتی که خود مالکان تمایل داشته باشند در اراضی آنها ساخت و سازی و یا فعالیت عمرانی صورت گیرد تمامی محدودیت و ممنوعیت های قانونی آنها برداشته می شود.

مالکی اظهار کرد: پیش از این برای ساخت و ساز و فعالیت عمرانی در محدوده های شهری ممنوعیت وجود داشت اما قانونگذار به ما اجازه داده است که بتوانیم از این اراضی طبق توافقی که با بخش خصوصی و با مردم انجام می دهیم در راستای پروژه های نهضت ملی استفاده شود.

سرپرست نهضت ملی مسکن تاکید کرد: قرار است که بخشی از اراضی که قابلیت ساخت و ساز در آنها ایجاد شده و کاربری پیدا کرده و به محدوده شهرها الحاق شده در اختیار مالک قرار دهیم و بخشی از زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

گفتنی است در حال حاضر اراضی حدود یک میلیون واحد مسکونی برای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شده و دولت در حال تلاش برای تامین اراضی سایر پروژه های نهضت ملی مسکن توسط دستگاه های مختلف است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا