بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

هشدار جدی به خریداران ملک در ترکیه

به گزارش ساختمان آنلاین:  مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک  کشور ، با بیان اینکه تعداد معاملات ماهیانه در شمیرانات به حدود یک سوم تعداد خانه‌هایی که ایرانیان هر ماه در ترکیه خریداری می‌کنند، رسیده است؛  افزود: مرداد ماه ۲۵۹ فقره خرید مسکن در منطقه ۱ تهران داشتیم در حالی که ایرانی‌ها حدود ۷۰۰ خانه در ترکیه خریدند.

خسروی با تاکید بر اینکه این میزان خرید ملک  فاجعه‌ای است که در آینده  عواقب آن مشخص خواهد شد گفت:  درست است که ترکیه کشور همسایه ماست، ولی  به طور معمول قوانین و مقررات آن با تغییر مسئولان عوض خواهد شد هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت بعدی، املاک ایرانیان مقیم ترکیه را مصادره نکند. ممکن است حتی به قدری مالیات برای خانه وضع کنند که رقم آن  از ارزش ملک بالاتر باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با توصیه به هموطنان برای خرید مسکن در ایران گفت: خرید مسکن، امن‌ترین سرمایه‌گذاری در ایران است و همواره سرمایه را در مقابل تورم مصون نگه می‌دارد. از سال های گذشته همواره این موضوع را اعلام کرده اند و ضرب المثلی هم در این زمینه وجود دارد که  ملک را بخر پنج سال نگه دار بعد از پنج سال، ملک تو را نگه می‌دارد. بنابراین چرا  باید به کشور‌های اطراف رفت و سرمایه خود را از دست داد؟

خسروی با بیان اینکه خطرات خرید مسکن در کشور‌های اطراف را بار‌ها گوشزد کرده‌ام، اظهار کرد: در قبرس و گرجستان موارد متعدد کلاهبرداری به بهانه اقامت را شاهد بودیم. مواردی مثل ساختن سند صوری، فروش آپارتمان با چند برابر قیمت واقعی یا فروش خانه در اطراف شهر‌ها که از هیچ امکاناتی برخوردار نبوده از جمله مشکلاتی بوده که برای ایرانی ها ایجاد شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه  باید دولت انگیزه های لازم برای سرمایه گذاری در بخش مسکن را برای مردم فراهم کند، افزود: کاهش قیمت مسکن و افزایش تولید  مسکن در کشور باعث می شود که قیمت مسکن به یک نرخ متعادل برسد و همین خود باعث می شود که مردم برای سرمایه گذاری به کشورهای دیگر نروند.

او بیان کرد: مردم به هیچ وجه فریب رنگ و لعاب های تبلیغات مسکن در کشورهای خارجی را نخورند؛ چراکه تجربه نشان داده است که هیچ وقت افرادی که در کشورهای دیگر ملک با قیمت ارزان تری خریده اند سودی نبرده اند. هرساله با تغییر قوانین این کشورها سرمایه های مردم کاهش خواهد یافت.

خسروی در پایان اظهار کرد: امیدواریم دولت با ساخت یک میلیون واحد مسکونی در ایران و افزایش انگیزه برای سازندگان کشور بتواند زمینه را برای ساخت و بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور  فراهم کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا