اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش زمان صدور پروانه ساخت با هوشمندسازی فرآیندها در سال ۱۴۰۲

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت با هوشمندسازی فرایندها امکان پذیر است گفت: پیش بینی می شود سال آینده به نقطه آرمانی در حوزه صدور مجوزهای ساخت و ساز دست یابیم.

به گزارش خبرنگار ما، علیرضا نادعلی علیرضا نادعلی در نشست خبری امروز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین مبنی بر اینکه پیش بینی شما از کاهش زمان صدور پروانه ساخت در سال آینده چیست اظهارداشت: هماهنگی خوبی بین کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای کم کردن زمان صدور پروانه ساخت ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت از همان ابتدا جز دغدغه های شورای شهر بوده است تصریح کرد: ریشه طولانی شدن زمان صدور پروانه ساخت به دلایل مختلفی باز میگردد که برخی به سایر دستگاه های ذی مدخل در صدور پروانه ساخت و برخی دیگر نیز یه موانع موجود در بعضی از مناطق باز می گردد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: هوشمند سازی زیرساختهای صدور مجوزهای ساخت از جمله پیش شرطهای تسریع مجوزهای ساخت است. البته مشکل اصلی که وجود دارد این است که برخی از این سازمانها برخط نیستند.

نادعلی ادامه داد: کاهش زمان صدور پروانه ساخت در برخی مناطق کمتر و در برخی از مناطق بیشتر اتفاق افتاده است. البته علی رغم همه تلاشها در سال اول شورا به نقطه مطلوب در این زمینه نرسیدیم، اما پیش بینی می شود سال آینده شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه و رسیدن به نقطه آرمانی در امر کاهش زمان مجوزهای ساخت باشیم.

وی در ادامه در تشریح تهیه پیوست‌های فرهنگی اجتماعی پروژه‌های اجرایی در شهر تهران گفت: مجموعه مرکز مطالعات شهرداری تهران این دغدغه (تهیه پیوست) را برای پروژه‌های مختلف دارند و ما هم دائما این موضوع را گوشزد می‌کنیم. اینکه پروژه‌ای که شروع می‌شود از قبل پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای آن تهیه شود چرا که پس از آغاز پروژه، تهیه این پیوست‌ها کار سختی خواهد شد.

وی در خصوص بودجه فرهنگی مدیریت شهری برای سال آینده نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ سعی کردیم افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی را داشته باشیم و در سال آینده نیز این اتفاق در حال رقم خوردن است.

به گفته نادعلی، دغدغه اصلی مدیریت شهری که در حقیقت شهروندان به عنوان مطالبه آن را مطرح می‌کنند توسعه حمل و نقل عمومی و موضوع ترافیک است و برای رقم خوردن اتفاقات موثر بودجه نیز در این موارد تمرکز شده است اما با این وجود در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۱ بودجه بخش فرهنگی برای سال آینده ۷۶ درصد افزایش داشته است. ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی شاهد افزایش ۸۰ درصدی بوده و همچنین در ماموریت‌های سایر بخش‌های شهرداری تهران که از جنس اجتماعی و فرهنگی بوده نیز ۱۵۹ درصد افزایش بودجه داشته‌ایم. در حقیقت از ۹۳۶ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ رقم بودجه در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۴۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتشار فیش حقوقی ۳۰ میلیون تومانی یکی از کارمندان شورای شهر تهران نیز گفت: کمیسیون شهرسازی متنی را در این خصوص آماده کرده که اطلاعات کامل در آن تشریح شده است. قطعا در مورد آنچه که شنیده‌ام توضیحات قابل توجهی وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد تا همانند موضوع فیش حقوقی قبلی برخی اطلاعات نادیده گرفته نشود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به چهارشنبه‌های فرهنگی گفت: یک هفته در میان با حضور در مناطق تهران که از لحاظ جغرافیایی نیز جنوبی‌تر و کم برخوردارتر بودند برنامه چهارشنبه‌های فرهنگی را اجرایی کردیم البته آسیب‌های اجتماعی شهر فقط در جنوب شهر نیست و در تمام نقاط شهر شاهد این آسیب‌ها هستیم. در بستر برنامه چهارشنبه‌های فرهنگی ۱۱ منطقه انتخاب شد و در یک بازدید ۱۲ ساعته از اول صبح تا شب بازدید از پروژه‌ها و موقعیت‌های فرهنگی در برنامه قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه در هر چهارشنبه، شورای معاونان شهرداری منطقه برگزار می‌شد گفت: در این شورا مسئولان فرهنگی ادارات منطقه نیز حضور پیدا می‌کردند و یک بحث فرهنگی بیش از یک ساعته انجام می‌شد. در این جلسات مشکلات سازمان‌های فرهنگی برطرف می‌شدند و پس از جلسات، نشستی تحت عنوان فعالان و نخبگان فرهنگی برگزار می‌شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از مراکز فرهنگی گفت: در سال جاری ۱۱ بازدید اماکن ورزشی، ۱۳ بازدید اماکن دینی، ۵ بازدید اماکن هنری و ۳۰ بازدید اماکن فرهنگی به عمل آمد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا