مجلس و ارگان هامجله خبری

بررسی مواد ارجاعی طرح جهش تولید و تامین مسکن در کمیسیون عمران

به گزارش ساختمان آنلاین: سید البرز حسینی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مواد ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۷ طرح جهش تولید و تامین مسکن که در جریان جلسه علنی امروز مجلس به منظور رفع ابهامات به کمیسیون بازگردانده شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس ماده ۹ این طرح سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف است اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های شهرک‌سازی در خارج از حریم شهرها را حداکثر ظرف مدت دو ماه تحویل وزارت راه و شهرسازی دهد. این ماده مجدداً مورد بررسی قرار گرفت و پس از رفع ابهامات مطرح شده به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: ماده ۱۰ این طرح همان ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بوده و موضوع جدیدی نیست با این تفاوت که در طرح مذکور برای اجرای آن زمان تعیین شده است، لذا با تفسیری که از ماده ۱۰ این طرح وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که بدون تغییر در طرح باقی بماند. اما ماده ۱۲ این طرح با توجه به شرایط بنیاد مسکن و شبه هایی که وجود داشت، حذف شد و مقرر گردید همان ماده ۴ قانون قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اجرا شود. بدین ترتیب متولی کلیه روستاها در محدوده شهرها و خارج شهرها بنیاد مسکن بوده و اراضی مربوطه برای ساخت و ساز باید در اختیار این بنیاد قرار بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در ادامه نیز با توجه به ابهاماتی که در ماده ۱۴ در خصوص ساماندهی نهاده های ساختمانی مانند سیمان و فولاد وجود داشت، این ماده مجددا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، تامین مصالح ساختمانی با قیمت تمام شده متعارف و سود متعارف باشد.

وی افزود: همچنین ماده ۱۷ این طرح مجددا مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس اصلاحات صورت گرفته وزارت خانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شدند برای کلیه واحدهای مسکونی برنامه های حمایتی مسکن صرفا حق انشعاب را دریافت کنند و حق دریافت هیچ مبلغی بابت تامین، انتقال و احداث شبکه را ندارند.

وی در پایان بیان کرد: مواد ارجاعی از طرح جهش تولید و تامین مسکن در جلسه امروز کمیسیون بررسی و اصلاح شد و مجددا برای بررسی به صحن مجلس خواهد رفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا