اجتماعیمجلس و ارگان ها

نگرانی عضو شورای شهر از احتمال تصدی‌گری شهرداری تهران در موضوع مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک هفته فراجا اظهار کرد: وزیر مسکن به تازگی مصاحبه‌ای داشته و اعلام کرده که ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان تهرانی در نهضت ملی مسکن واجد شرایط نیستند و این برای ما جای سوال است که شهرداری برای چه کسی کلنگ‌ زنی ساخت مسکن می‌زند؟ و مالکان چه کسانی هستند؟

وی با بیان این‌که شهرداری اعلام کرده که در نهضت ملی مسکن تنها به واگذاری زمین و صدور پروانه اکتفا می‌کند، گفت: اما اخیرا آقای زاکانی و رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران صحبت از فروش متری مسکن کردند که این به معنای تصدی‌گری در امر مسکن سازی است و اعضای شورا نسبت به آن مخالف هستند.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که سنگ‌بنای اقدامات، داشتن آمار مشخص است اما جای سوال است که ما به چه میزان در تهران مسکن می‌خواهیم؟ ادامه داد: مگر می‌شود کلنگ چند هزار واحد مسکونی به زمین زده شود؛ اما اصول اولیه که همان صدور پروانه است، رعایت نشود؟.

مهدی چمران نیز با بیان این‌که صدور پروانه و کاهش زمان آن یکی از مطالبات شورای شهر است، گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که بهتر است در صدور پروانه اقدامات به موازات یکدیگر انجام شود که البته هفته پیش جلسه‌ای را با سازمان نوسازی داشتیم که شیوه‌هایشان با دوران قبل متفاوت است و اقداماتی را شروع کردند و اگر لازم است از آنها می‌خواهیم که به شورا بیایند تا در مورد اقداماتشان توضیحاتی را به اعضای شورا ارائه بدهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا