مجلس و ارگان هامجله خبری

۳‌هزار میلیارد تومان برای تامین زمین و خدمات مسکن ملی و مهر تخصیص یافت

به گزارش ساختمان آنلاین:  «احمد اصغری مهرآبادی» بخشی از اقدام‌های سازمان در حیطه مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن را کمک به تامین خدمات زیربنایی، آماده‌سازی طرح‌های مسکن‌مهر باقی‌مانده و طرح اقدام ملی مسکن و همچنین کمک به ساخت خدمات روبنایی این طرح‌ها از قبیل مدرسه، کلانتری، مسجد و مراکز بهداشتی برشمرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در این حوزه ها در مجموع، نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

 به گفته مسوولان وزارت راه و شهرسازی، کمتر از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که باید تحویل داده شود.

اکنون ۹ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و تعداد کمی پروژه هم با پرونده قضایی در اختیار دستگاه قضا است که دولت اختیاری برای افتتاح و تحویل آن ندارد.

۴۰ هزار واحد مسکن مهر تا کمتر از دو ماه آینده تحویل متقاضیان داده خواهد شد و پرونده مسکن مهر در سال ۱۴۰۰ به پایان خود می رسد.

همچنین هشت هزار و ۴۷۰ پروژه مسکن ملی در ۷۷۰ شهر درحال ساخت است که چون شهر به شهر و مقطع به مقطع ساخته شده است در برخی شهرها به پیشرفت ۱۰۰ درصدی و در برخی شهرها به پیشرفت کمتر رسیده است.

به گفته «محمود محمودزاده» معاون وزیر راه و شهرسازی، امکان افتتاح مسکن ملی در سال ۹۹ وجود داشت اما تصمیم بر این است که از فروردین امسال به صورت متواتر افتتاح مسکن ملی انجام و تا پایان دولت ادامه داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا