راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داده می‌شوند

به گزارش ساختمان آنلاین:  از وزارت راه و شهرسازی «محمدشکرچی زاده» درباره برنامه‌های این مرکز برای استفاده از فناوری‌های نوین و بهبود کیفیت مصالح ساختمانی با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: از زمانی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی کرده است تا بتواند شرایط صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از روش‌ها و فناوری‌های نوین ساخت و شرکت‌های ارایه‌دهنده این تکنولوژی را بررسی کند.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۸۶ تاکنون مسوولیت بررسی، تعیین و تایید فناوری‌های نوین در سیستم‌های ساختمانی به مرکز تحقیقات محول شد، گفت: منظور از فناوری‌های نو، فناوری‌هایی است که هنوز در مقررات ملی و کنترل ساختمان، همه جوانب آن مورد بررسی قرار نگرفته است و مرکز تحقیقات به عنوان نهاد حاکمیتی، مسئولیت بررسی و تعیین آنها را بر اساس قوانین کشور و آیین‌نامه‌های اجرایی و مصوبات مربوطه برعهده دارد

شکرچی‌زاده از برگزاری جلساتی در هفته جاری و هفته آتی با شرکت‌های دارای فناوری‌های نوین در ساخت و ساز خبر داد و افزود: در جلساتی که به زودی برگزاری می‌شود، آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و دارای فناوری‌های نوین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و گزارش‌های مربوطه نیز به وزارتخانه اعلام خواهد شد.

وی گفت: همچنین با شرکت‌های دانش بنیان به شکل مجزا، جلساتی را در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن با تاکید بر سه عامل زمان، کیفیت و هزینه خواهیم داشت تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای قانون جهش تولید مسکن، استفاده بهینه بشود.

شکرچی‌زاده خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر، شاهد مراجعه بیشتری از شرکت‌های دارای فناوری‌های نوین به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بودیم که این خود نویدبخش این موضوع است که بتوانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم و بتوانیم در کنار روش‌های سنتی از روش‌های نوین نیز در ساخت و ساز، بهره ببریم.

بر اساس برنامه دولت سیزدهم قرار است در مدت چهار سال تعداد چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا