مجلس و ارگان هامجله خبری

الحاق ۶۰ هکتار زمین به شهر همدان برای حل مشکلات طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  مجید صالحی‌امیر اظهار کرد: تا کنون حدود شش هزار و ۲۰۰ نفر برای طرح “اقدام ملی مسکن ” وجه مورد نظر را پرداخت کردند که از این تعداد، حدود چهارهزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان همدان، ۵۷۰ نفر در شهرستان ملایر و حدود هزار نفر در سایر شهرستان‌های استان، هستند.

صالحی‌امیر  با بیان اینکه کارگذار ما برای ساخت مسکن در شهرهایی که کمتر از صدهزار نفر جمعیت دارند، بنیاد مسکن است و ما در اکثر شهرها زمین مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دادیم، تصریح کرد: بنیاد مسکن، ساخت این خانه‌ها را در برخی شهرها به پیمانکار واگذار کرده و در برخی شهرها مانند نهاوند، خودش در حال فعالیت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با تخصیص زمین به این پروژه‌ها، توضیح داد: در شهر همدان تاکنون به ۱۳۱۳ واحد مسکن ملی، زمین مورد نظر را تخصیص دادیم که این زمین‌ها در شهرک فرهنگیان، شهرک مدنی و شهرک بهشتی هستند که قرارداد ساخت این پروژه‌ها به بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی واگذار شده‌است.

صالحی‌امیری ادامه داد: برای تخصیص زمین به افراد باقیمانده، مجوز الحاق ۶۰ هکتار زمین به همدان را از شورای مسکن استان دریافت کردیم و تا دو ماه آینده به تعداد همه افراد متقاضی، زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی، تخصیص داده خواهد شد.

وی درباره  طرح اقدام ملی در شهرستان ملایر، توضیح داد: در شهرستان ملایر تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر که بلاتکلیف بود را تبدیل وضعیت کردیم و به پروژه ساخت ملی مسکن تخصیص دادیم همچنین زمین دیگری را به این شهر الحاق کردیم و مشکلی از نظر کمبود زمین در ملایر نداریم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به تأخیر در آغاز پروژه اقدام ملی مسکن در شهرک فرهنگیان، بیان کرد: به دلیل سستی خاک آن منطقه لازم بود تا مطالعات لازم صورت بگیرد و ما خاک آن‌جا را تقویت کنیم تا دوباره شاهد مشکلاتی که در طرح مسکن مهر رخ داد، نباشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا