مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

هشدار نسبت به ویلاسازی در منطقه لرزه‌خیز دماوند

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به زلزله امروز دماوند، گفت: در منطقه دماوند در محدوده وقوع این زمین‌لرزه، مسابقه‌ای برای ویلاسازی گسترده در جریان است که با توجه به عبور گسل مشاء انتظار می‌رود تا تجدیدنظری در بارگذاری‌ها و ساخت و سازهای این منطقه مدنظر باشد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علی بیت‌اللهی» جزئیاتی از زلزله ۳.۹ ریشتری دیروز (شنبه، ۲۸ مرداد) را که در ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه در ۱۰ کیلومتری شمال غرب دماوند به وقوع پیوست تشریح کرد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله امروز دماوند از رودهن حدود ۱۰ کیلومتر و از آبعلی تهران نزدیک به هفت کیلومتر فاصله دارد و محدوده جمعیتی نسبتا بالایی در آن منطقه ساکن هستند.

بیت‌اللهی با اشاره به اینکه موقعیت رومرکز این زلزله در امتداد دره مشاء و درست در محل تلاقی گسل مشاء قرار دارد، ادامه‌داد: احتمال می‌رود که گسل مسبب زلزله دماوند، گسل فعال مشاء باشد که سابقه لرزه‌خیزی بالایی در منطقه دارد.

وی با اعلام اینکه یک پس‌لرزه به بزرگی ۲.۵ ریشتر بعد از این زلزله در دماوند ثبت شد، نسبت به ساخت و سازهای خانه‌های ویلایی و جلوگیری از تداوم ساخت آنها هشدار داد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، میزان خسارات احتمالی این زمین لرزه را در دماوند ناچیز عنوان کرد و گفت: در مسیر گسل مشاء و در منطقه دماوند در محدوده وقوع این زمین لرزه، مسابقه ای برای ویلاسازی گسترده در جریان است که با توجه به عبور گسل مشاء و فعالیت این گسل، انتظار می‌رود تا تجدیدنظری در بارگذاری‌ها و ساخت و سازهای این منطقه مدنظر باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا