راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

مسکن ملی در تهران متوقف نشده است

به گزارش ساختمان آنلاین:  خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مسکن ملی در تمامی شهر‌های استان تهران همچنان با جدیت ادامه دارد، گفت: روند مستمر بازدید از تمامی پروژه‌های مسکن ملی در استان تهران از جمله دماوند، نسیم شهر، اسلام شهر و سایر شهر‌ها ادامه دارد و به صورت کامل در روند پیشرفت واحد‌های مسکن ملی هستیم.

او با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله سیمان، فولاد و میلگرد تاثیری در قیمت واحد‌های مسکن ملی نداشته است، گفت: با وجود افزایش قیمت‌ها، ما اجازه افزایش و یا تغییر قیمت در این پروژه‌ها را نداده‌ایم.

محبت خواه توضیح داد: تمامی پروژه‌های مسکن ملی طبق زمان بندی که اعلام شده در حال اجرا است و ما با توجه به افزایش تعداد شیفت‌های پیمانکاران سرعت اجرای کار را افزایش داده‌ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای برای ثبت نام جدید مسکن ملی در استان تهران نداریم، افزود: درباره ثبت نام جدید پروژه‌های مسکن ملی معاونت مسکن و ساختمان تصمیم گیری می‌کند، اما در حال اجرای پروژه‌هایی هستیم که متقاضیان آورده خود را پرداخت کرده‌اند و البته مرحله فونداسیون بسیاری از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

محبت خواه با بیان اینکه بسیاری از متقاضیان تنها به ثبت نام در پروژه‌های مسکن ملی بسنده کرده بودند، گفت: متقاضیانی که آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را پرداخت نکرده‌اند، تاکنون چندین بار به آن‌ها پیامک ارسال شده و در صورتی که اراضی در شهر‌های دیگر تامین شده باشد حذف نشده‌اند و فرصت دارند، اما اگر در شهر‌هایی باشند که اراضی در آن‌ها تامین نشده، حذف شده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: در حال حاضر سرعت اجرای تمامی پروژه‌هایی که متقاضیان آورده خود را تکمیل کرده اند، خوب است و ما امیدواریم تمامی متقاضیان هرچه سریع‌تر آورده خود را تکمیل کنند.

پیشرفت فیزیکی تهرانسر به ۳۳ تا ۳۵ درصد رسیده است

محبت خواه همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی تهرانسر هم گفت: سرعت اجرای این پروژه بسیار افزایش یافته و تمامی مشکلات از لحاظ دریافت مجوز برطرف شده و به صورت سه شیفته این پروژه در حال اجراست و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۳۳ تا ۳۵ درصد رسیده است.

هیچ قراردادی بدون کد رهگیری نباید باشد

او همچنین درباره وام ودیعه مسکن در تهران هم گفت: تمامی متقاضیان برای دریافت وام ودیعه مسکن باید در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند و هیچ وام ودیعه‌ای بدون دریافت کد رهگیری به متقاضیان پرداخت نمی‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: متاسفانه برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کم کاری کرده‌اند و یا شیوه پرداخت آن‌ها متفاوت است که باید بانک مرکزی در خصوص اقدامات این بانک‌ها تصمیم گیری لازم را انجام دهد.

او در پایان تاکید کرد: تمامی مشاوران املاک باید در هنگام عقد قرارداد کد رهگیری را به متقاضیان ارائه دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا