راه و شهرسازیمجله خبری

مسابقه ملی طراحی «سردرب دهکده طبیعت قزوین»

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمد اسماعیل حافظی تصریح کرد: سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین با همکاری دهکده طبیعت قزوین به‌منظور هویت بخشی و شاخص نمودن ورودی اصلی دهکده طبیعت، مسابقه ملی طراحی سر درب ورودی دهکده طبیعت برای انتخاب بهترین ایده طراحی برگزار می‌کند.

وی افزود: این مسابقه بستری برای جلب مشارکت طراحان مرتبط با موضوع مسابقه و تقویت هویتِ کالبدی مجموعه دهکده طبیعت است، طراحی سر درب باید به‌گونه‌ای باشد که نشانگر اهداف و فعالیت‌های دهکده طبیعت باشد، در این طراحی بر خلاقیت و نگاهی نو در جهت خلق اثری ماندگار شاخص و هماهنگ با اهداف دهکده طبیعت تأکید می‌شود.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین اظهار کرد: توجه به توپوگرافی بستر به‌ویژه در محدوده زمین طراحی و سازگاری با محیط پیرامون، طراحی لنداسکیپ بخش ورودی، فضای نگهبانی به‌منظور فروش بلیط و کنترل عبور و مرور بخش پیاده و سواره ازجمله مواردی است که در طراحی باید مدنظر قرارگرفته شود.

وی عنوان کرد: در نظر گرفتن استانداردهای ترافیکی برای عبور و مرور اشخاص و وسایل نقلیه، توجه به جلوه‌های شب و روز، توجه به مقیاس انسانی در ترکیب احجام و صرف و نحو فضا و ارتفاع متناسب جهت عبور ماشین‌آلات سبک و سنگین، توجه به ارجاعات صحیح معماری به‌ویژه در ارتباط با اصول معماری ایرانی، توجه به نکات فنی و اجرایی در طراحی ساختمان سردر و قابلیت اجرای اقتصادی آن، توجه به انتخاب صحیح مصالح به‌منظور سهولت در تهیه، ساخت و تعمیر و نگهداری‌های آتی از دیگر ویژگی‌های مدنظر در طرح انتخابی است.

حافظی بابیان اینکه حق بازنشر آثار دریافتی برای برگزارکننده مسابقه محفوظ است، یادآور شد: شرکت در این مسابقه برای عموم دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و دفاتر طراحی و مشاوره آزاد است، همچنین به نفرات برتر مجموعاً ۲۲۰ میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود و قرارداد تهیه طرح اجرایی به یکی از آثار اول تا سوم واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزار کننده مجاز است آثار رسیده را پس از اتمام مسابقه به نحو مقتضی و با ذکر مشخصات صاحب طرح و اثر منتشر کند و البته طرح‌ها و آثار ارائه‌شده مسترد نخواهد شد، همچنین افراد حقیقی که به‌صورت گروهی در مسابقه شرکت می‌کنند تنها فردی را که با عنوان سرگروه ثبت‌نام می‌کند جهت انجام مراحل مسابقه به رسمیت می‌شناسد.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین بیان کرد: داوران مسابقه دکتر فریبرز کریمی، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دکتر جمال‌الدین سهیلی، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دکتر کمال رهبری منش، مدیرکل دفتر طراحی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مهندس علی ارباب، عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی استان قزوین، مجید رحمانی، مدیرعامل دهکده طبیعت هستند که شاخص‌های ارزیابی را در فرایند داوری موردتوجه قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: بر اساس آئین‌نامه و شرایط اختصاصی مسابقه، ارسال اثر توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله قبول مقررات است، ارسال اثر توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله اعلام مالکیت اثر است و در صورت اثبات صحت نداشتن این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف خواهد شد. همچنین به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شود به‌هیچ‌وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

حافظی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ سی‌ام آذرماه ۹۹ با تکمیل فرم و ارسال به ایمیل Barajin.design.co@gmail.com و دریافت کد رهگیری نسبت به ثبت‌نام در مسابقه اقدام کنند، مدارک لازم باید قبل از پایان وقت اداری ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ به نشانی دبیرخانه واقع در قزوین، بلوار شهید صیاد شیرازی، خیابان شهید آوینی، جنب آتش‌نشانی، سازمان خدمات طراحی. طبقه همکف (دبیرخانه) تحویل شود.

وی بابیان اینکه آثار دریافتی تا تاریخ ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۹ داوری و نتایج آن تا روز ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۹ اعلام خواهد شد، افزود: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.Tarahi.qazvin.ir مراجعه و یا با شماره تماس ۳-۰۲۸۳۳۷۹۶۸۰۱ داخلی ۱۴ تماس بگیرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا