مجلس و ارگان هامجله خبری

۲۵۰۰نفر متقاضی مسکن اقدام ملی در اردبیل

به گزارش ساختمان آنلاین: شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن بعد از اتمام پروژه مسکن مهر و از اوایل سال ۹۶ مطرح بوده و ما در استان اردبیل از سال گذشته مراحل ثبت‌نام را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در سه دوره مختلف ثبت‌نام متقاضیان برای مسکن اقدام ملی در استان اردبیل انجام شد که در مجموع بیش از ۱۳ هزار نفر در استان اردبیل متقاضی مسکن اقدام ملی شدند.

باباخانی افزود: از مجموع ۱۳ هزار متقاضی، دو هزار و ۵۰۰ نفر کلیه شرایط لازم را برای دریافت مسکن اقدام ملی دارا شدند که عمده این متقاضیان نیز با افتتاح حساب در بانک ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را پرداخت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر که در استان اردبیل فقط شهر اردبیل دارای این شرایط است، مسئولیت ساخت و واگذاری واحدها بر عهده راه و شهرسازی و تعاونی‌هاست و در مابقی شهرهای استان که زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند، بنیاد مسکن این وظیفه را عهده‌دار است.

باباخانی خاطر نشان کرد: از دو هزار و ۵۰۰ متقاضی مسکن اقدام ملی، دو هزار و ۲۰۰ نفر در شهر اردبیل حائز شرایط شده و مابقی در سایر شهرستان‌ها متقاضی دریافت مسکن اقدام ملی شدند.

وی یکی از شرایط لازم برای بهره‌مندی از مسکن اقدام ملی را داشتن فرم (ج) و عدم دریافت زمین و مسکن دولتی اعلام کرد و ادامه داد: البته شرط مهم در ثبت‌نام مسکن اقدام ملی این بود که فرد متقاضی نباید از سال ۸۴ به بعد دارای سند زمین یا آپارتمان باشد.

باباخانی اظهار کرد: متقاضیانی که حائز شرایط شده و ۴۰ میلیون تومان خود را پرداخت کردند از طریق پیامک اطلاع‌رسانی به آنها برای انجام مراحل بعدی اعلام خواهد شد تا طبق ضوابط و مقررات به این کار دست بزنند.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ در شهر اردبیل با عقد قرارداد با ستاد اجرایی فرمان امام ساخت ۵۴۰ واحد شروع شده که بخشی از این واحدها در مرحله نقشه، صدور پروانه و همچنین اجرای فونداسیون و در برخی پروژه‌ها نیز تا سقف دوم پیشرفت اجرایی را شاهد هستیم.

باباخانی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱.۵ سال آینده تحویل واحدها را به متقاضیان شاهد باشیم به شرط آن که خود متقاضیان منابع مالی مورد نیاز را به موقع پرداخت کرده و زمینه تسریع اجرای پروژه را فراهم کنند.

وی افزود: ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و مابقی مبالغ ساخت این واحدها بر عهده متقاضیان خواهد بود که پیش‌بینی می‌کنیم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: بخش عمده‌ای از واحدها را در شهر اردبیل تعاونی‌های ادارات انجام می‌دهند و قطعا اولویت واگذاری با پرداخت‌های ریالی خواهد بود که امیدواریم متقاضیان و افراد واجد شرایط به موقع مبالغ مورد نظر را پرداخت کنند.

باباخانی در مورد افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن گفت: البته هرگونه نوسان در این بازار تابع عرضه و تقاضاست ولی ما در سه بخش شرایط ساخت و تحویل مسکن را شاهد هستیم که بخش اول افرادی است که توانایی مالی دارند و هیچ مشکلی در ساخت و تملک این واحدها برای آنها وجود ندارد.

وی افزود: بخشی از اقشار جامعه نیاز به دریافت زمین رایگان و ساخت یارانه ای  مسکن هستند که در قالب اقدام ملی مسکن این کار در حال انجام است به طوریکه ما تمام زمین مسکن اقدام ملی را به صورت رایگان در اختیار تعاونی‌ها قرار دادیم.

باباخانی خاطر نشان کرد: بخش سوم مربوط به محرمان و نیازمندان است که از طریق جامعه خیرین و کمیته امداد و بهزیستی ساخت واحد برای این متقاضیان نیز در اولویت قرار گرفته است .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا