مجلس و ارگان هامجله خبری

اعتبارات جوابگوی ساخت وساز مسکن نیست

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمد سرگزی  با اشاره به روند تأمین اعتبارات برای اجرای پروژه های مسکن سازی دولتی در لایحه بودجه سال 1400، گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده برای اجرای پروژه های زیر نظر وزارت راه و شهرسازی از جمله مسکن مهر، بازآفرینی شهری، مصلی تهران و طرح اقدام ملی مسکن، اعتباری حدود 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که این ردیف اعتباری نشان دهنده افزایش 500 میلیاردی بودجه این حوزه نسبت به سال 99 است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال 1400 نمایانگر این مسئله است که در سال آتی نیز اقدام اساسی برای تولید مسکن و تکمیل برخی پروژه های مربوطه صورت نخواهد گرفت.

اعتبار 2 هزار میلیاردی تأثیری در توسعه ساخت وساز مسکن ندارد

وی گفت: مجلس یازدهم برای رفع معضل کمبود مسکن، طرح جهش تولید و تأمین مسکن را تدوین کرد که بر اساس آن سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی ساخته خواهد شد، حال پیش بینی می شود که  برای اجرای این طرح اعتباری حدود 140 هزار میلیارد تومان نیاز است، بنابر این ایجاد ردیف اعتباری 2 هزار میلیاردی در حوزه مسکن سازی بسیار ناچیز و کم اثر خواهد بود.

عدم موفقیت دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

سرگزی تصریح کرد: دولت در سال های اخیر برنامه ریزی کلانی را برای اجرای پروژه هایی مانند بازآفرینی شهری و طرح اقدام ملی مسکن انجام داد، اما متأسفانه هیچ کدام از این پروژه ها موفقیت آمیز نبوده است، به طور مثال طرح اقدام ملی مسکن هنوز بعد از گذشت چندین ماه عملیاتی نشده است.

بازار مسکن نیازمند یک اقدام عملی و گسترده در عرصه ساخت و ساز است

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن نیازمند یک اقدام عملی و گسترده در عرصه ساخت و ساز است، در غیر این صورت با تخصیص قطره چکانی اعتبارات نمی توان به توسعه کلان دست یافت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا