مجلس و ارگان هامجله خبری

تحویل ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تا سه هفته آینده

به گزارش ساختمان آنلاین: محمد اسلامی در حاشیه نشست دولت با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند با سیاستگذاری درست، رویه‌ای در کشور پایه‌گذاری شود که آرامش در حوزه بازار مسکن اتفاق بیفتد، افزود: باتوجه به تعهدات دولت نسبت به اتمام مسکن مهر، با اقدامات انجام شده بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در این دوره به مردم تحویل داده شده و سی هزار مسکن مهر دیگر نیز در دهه فجر تحویل هموطنان می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۳۹ هزار واحد دیگر در حال تکمیل است که بزودی، تحویل مردم می‌شود و پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.

اسلامی با اشاره به برخی پرونده‌های دادگاهی مسکن مهر، گفت: این پرونده‌ها ارتباط حقوقی و قراردادی با وزرات راه ندارند.

وزیر راه همچنین افزود:طی ۳ هفته آینده حدود ۵۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی و حوزه بافت‌های فرسوده و عمران و مسکن در کشور افتتاح خواهد شد، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه‌ها است که مهمترین آن آزادراه جنوبی تهران – البرز است.

وی این پروژه را یکی از پروژه‌های بزرگ و موثر و با کیفیت در بحث محیط زیست و صرفه‌جویی در زمان و مصرف سوخت خواند و گفت: این آزاد راه، آبیک و چرم شهر را به یکدیگر وصل می‌کند و گره‌گشایی بزرگی برای مردمی است که از اتوبان تهران-کرج-قزوین استفاده می‌کنند.

اسلامی در ادامه گفت: به زودی، حدود ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه هم برای تسهیل‌گری در زندگی مردم، به‌خصوص در استان‌های پرترافیک افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: شرکت‌های هوایی مسافری با همت و تلاش، به طور مرتب نسبت به افزایش تعداد هواپیما اقدام کردند و با کمک ظرفیت‌های داخلی، امروز ناوگان هوایی رشد قابل مقایسه‌ای نسبت به سال گذشته داشته است که در شرایط کرونا و تحریم نیز این روند ادامه دارد.

اسلامی در خصوص تغییر مسیر هواپیمایی ترکیش هم گفت: خلبان خطایی نکرده، ولی می‌توانست فرود بیاید، زیرا همه سامانه‌ها فعال بوده است.

وزیر راه با بیان اینکه دید خلبان حدود ۵ هزار متر بوده و می‌توانست به رغم بارندگی فرود آید، گفت: براساس قوانین فرودگاه، جایگزین اول اصفهان و فرودگاه دوم باکو بوده که خلبان تصمیم گرفته در فرودگاه باکو فرود آید.

وی افزود: مطالبی که در فضای مجازی پخش شده و مسائل بی‌ربطی که به این موضوع وصل شده کذب است و مورد تایید نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا