مجلس و ارگان هامجله خبری

تکمیل پروژه مسکن مهر در دولت فعلی

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر پرند با بیان اینکه پرند جزو شهرهای جدید با کیفیت است که توانسته پاسخ روشنی به بخش زیادی از جامعه ما بدهد گفت: این شهر در کنار کلان‌شهر تهران توانسته جمعیت‌پذیری مناسبی داشته باشد و هم اکنون جمعیت این شهر به نیم میلیون نفر رسیده است.

او با بیان اینکه دو موضوع مهم برای این شهر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: یکی از موضوعات مربوط در این بخش مسائل دسترسی و توسعه ظرفیت‌ها بوده که توانستیم هم قطار حومه‌ای را در این شهر برقرار کنیم و هم اتصال متروی تهران را هم با همکاری شهرداری تهران بتوانیم به مرحله اجرایی و اتمام برسانیم و در نهایت با برقراری اتصال ریلی بتوانیم دسترسی را بهبود دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این شهر اختصاص امکانات را هم برای زندگی مردم در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: تامین فضاهای مورد نیاز از جمله بهداشتی، درمانی، خدماتی و آموزشی را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم و اجرای این پروژه‌ها را در آینده نزدیک اجرایی می‌کنیم.

اسلامی توضیح داد: در حوزه مسکن هم حدود ۲۶ هزار واحد مسکن، طرح اقدام ملی مسکن را هدف گذاری کرده‌ایم و با همکاری دستگاه‌های مختلف این پروژه‌ها را اجرا کرده‌ایم.

او بیان کرد: هم اکنون ۱۱ هزار پروژه مسکن ملی را آغاز کرده‌ایم و ۱۵ هزار پروژه دیگر هم در برنامه مرحله دوم و فاز دوم ثبت نام در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول بیان کرد: این پروژه‌ها پیشرفت بسیار مناسبی داشته‌اند که در سری اول ثبت نام آنها انجام شده و برخی از آنها در آستانه افتتاح هستند و به زودی به مردم تحویل داده می‌شوند و بخش دیگری از واحدها هم در مرحله سفت کاری و اسکلت کاری قرار دارند، البته نیمی از پروژه‌ها هم رو به اتمام است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه‌ها در مراحل مختلف قرار دارند و برخی از آنها با همکاری دستگاه‌های مختلف و وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شوند و در برخی از پروژه‌ها اگر متقاضیان بتوانند آورده خود را به موقع پرداخت کنند، پروژه‌ها روان‌تر اجرایی می‌شود.

او اظهار کرد: زمان انعقاد قرارداد تا تحویل واحدها ۱۸ ماه تا ۲ سال است و نباید زمان اجرای این پروژه‌ها بیشتر شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی در این شهر ظرفیت‌های مهم اقتصادی فراهم کرده و در این شهر پروژه‌هایی فعال است و کارکنان آماده اجرای این پروژه‌ها هستند، همچنین در این شهر نیاز به یک تقاطع هم سطح بود که در کنار پروژه‌های ریلی ظرف مدت ۱۶ ماه، اجرایی شده است.

اسلامی بیان کرد: همچنین آسفالت مسیر ساوه به پرند هم در مرحله پایانی قرار دارد و پارک مشاهیر هم که یک رود دره بود در سال ۹۹ در این منطقه یک بیابان بود که با ایده‌های بسیار مناسب طراحی شد و هم اکنون تبدیل به یک پارک برای مردم این منطقه شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ساختمان‌ها و درمانگاه‌ها هم به زودی افتتاح می‌شوند و ایجاد آرامستان در این شهر را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

او در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر هم گفت: این پروژه در اکثر شهرهای کشور به اتمام رسیده و حدود ۳۰ هزار واحد باقی مانده که تا پایان دولت تحویل داده می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول سه هزار و ۸۰۰ واحد پروژه مسکن مهر مربوط به شرکت کیسون بوده که به زودی به اتمام می‌رسد.

اسلامی همچنین درباره واحدهای مسکن مهری که در دست تعاونی قرار داشته و دچار مشکل شده‌اند هم گفت: بسیاری از آنها مشکلات حقوقی داشته و با توجه به تخلفاتی که توسط تعاونی صورت گرفته است این پروژه‌ها خارج از کنترل ما است؛ بنابراین باید اعضای این تعاونی یک نامه تهیه و در آن اعلام کنند که حاضر هستند پروژه‌ها را به شرکت عمران واگذار کنند و آنها پروژه‌ها را با قیمت تمام شده به اتمام برسانند و باید در زمان تعیین شده آورده خود را تکمیل کنند و از سوی دیگر در محاکم قضایی و از طریق وکیل تکمیل واحدهای مسکن مهر را به اتمام برسانند.

او بیان کرد: نباید اعضای تعاونی منتظر اتمام و یا به نتیجه رسیدن واحدها باشند و باید هرچه سریع‌تر با همکاری شرکت عمران این موضوعات را به مرحله اجرایی برسانند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین قوه قضائیه به موضوع تعاونی‌ها ورود کند و وزارت راه و شهرسازی در این بخش نقشی ندارد و ما تنها کمکی که در این بخش به تعاونی‌های مسکن مهر می‌توانیم انجام دهیم آن است که با همکاری شرکت‌های عمران واحدها را تکمیل کنیم، چرا که هرچقدر اعضا منتظر باشند که از طریق تعاونی به نتیجه برسند روز به روز با افزایش قیمت مصالح ساختمانی روبه‌رو خواهند شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا