مجلس و ارگان هامجله خبری

وجود 9000 حاشیه‌نشین در خرم‌دره

به گزارش ساختمان آنلاین:  حجت محمدی در جلسه قرارگاه کرونای شهرستان خرم‌دره ، با اشاره به کاهش بستری‌های بیماران کرونایی در شهرستان، اظهار کرد: در سایه همکاری مردم و تعامل آن‌ها با مسئولان در حال حاضر شاهد وضعیت نارنجی هستیم.

وی با بیان اینکه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی با توجه به اینکه روزانه با افراد زیادی سر و کار دارد باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، اضافه کرد: رعایت پروتکل‌ها به ویژه زدن ماسک در همه خودروهای شخصی نیز اجباری است و در صورت تخطی خاطیان جریمه می‌شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه باید پتانسیل دستگاه‌های اجرایی در کمک‌رسانی به حوزه بهداشت و درمان سنجیده شود، تصریح کرد: خوشبختانه از زمان شیوع کرونا تاکنون خیرین شهرستان همکاری مطلوبی در کمک به تنها بیمارستان شهرستان داشتند تا جایی که طی روزهای اخیر یکی از خیرین ۵۰۰ میلیون تومان به توسعه یکی از بخش‌های بیمارستان کمک کرد.

فرماندار خرم‌دره با یادآوری اینکه موضوع نقاهت‌گاه یکی از نکات کلیدی در طرح شهید سلیمانی است، عنوان کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای نقاهت‌گاه در شهرستان ۵۰۰ تخت است که در این زمینه علاوه بر سالن ورزشی از ظرفیت حوزه علمیه و خانه معلم نیز بهره‌گیری خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از ملزوماتی که در مبارزه با کرونا در خرم‌دره باید به آن توجه ویژه شود، فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: فرهنگ‌سازی از کلیدهای اصلی پیشگیری از کرونا است.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به اینکه ۸۲ درصد جمعیت خرم‌دره شهری و ۱۸ درصد نیز روستایی است، متذکر شد: خرم‌دره از مهاجرپذیرترین شهرهای استان محسوب می‌شود که همین امر سبب حاکمیت خرده فرهنگ‌های متفاوت شده است.

محمدی با اشاره به اینکه حاکمیت خرده فرهنگ‌ها و مهاجرنشینی مشکلاتی را در پی دارد، یادآور شد: حاشیه‌نشینی مهم‌ترین سوغات مهاجرپذیری است و در حال حاضر خرم‌دره ۹۰۰۰ حاشیه‌نشین دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده خرم‌دره طی دو سال گذشته رتبه‌های اول و دوم کاهش معضلات اجتماعی را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: تامین امنیت یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا