فن آوری های ساختمانیمجله خبری

اعتراض علیه بازار متشنج مسکن در برلین

به گزارش ساختمان آنلاین:  دیروز (یکشنبه) هزاران نفر در پایتخت آلمان به خیابان ها آمدند و علیه اجاره های بالای مسکن اعتراض کردند.

بازار مسکن به ویژه در برلین بسیار متشنج شده است. در ماه آوریل دادگاه قانون اساسی آلمان با لغو قانون سقف اجاره خانه موجبات خشم و اعتراضات هزاران نفر از شهروندان برلینی را فراهم کرد.

بر اساس این قانون اجاره 1.5 میلیون واحد ساختمانی در برلین ثابت مانده بود و صاحب خانه ها اجازه افزایش اجاره خانه را نداشتند.

قانون سقف اجاره خانه که در فوریه 2020 تصویب شد اجاره خانه در برلین را تا سقف یازده درصد کاهش داد. بر اساس این قانون قرار بود از نوامبر سال 2021 قراردادهایی که مبلغ آن ها از معیارهای این قانون بیشتر باشد اصلاح شوند. با لغو این قانون احتمال افزایش اجاره بهای واحدها در برلین وجود دارد.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 2500 نفر روز یکشنبه در میدان پوتسدامر برلین علیه افزایش اجازه بها و آوارگی های بعد از آن اعتراض کردند. سخنگوی پلیس آلمان اعلام کرد که هنوز هیچ گونه نقض قواعد کرونایی از طرف معترضان گزارش نشده است.

برگزار کنندگان این اعتراضات از آمدن حدود 10 هزار نفر به خیابان ها خبر دادند. دیروز ( یکشنبه) در برخی مناطق برلین هم اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی که ممنوع اعلام شده بود برگزار شد.

پلیس برلین عملیات گسترده ای را برای جلوگیری از برگزاری اعتراضات ضد کرونایی به راه انداخته بود. به گفته پلیس تا به حال حدود 300 نفر در این ارتباط دستگیر شده اند و البته این بازداشت ها ادامه خواهد داشت.

یک اعتراض ضد محدودیت های کرونایی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری آلمان هم به دلیل نقض قواعد کرونایی منحل شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا