صنایع ساختمانیمجله خبری

رکود در صنعت تولید درب و پنجره‌سازی

به گزارش ساختمان آنلاین: حسین انتشاری، دبیر انجمن درب و پنجره‌سازان ساختمان ضمن تشریح وضعیت شغلی این حوزه گفت: صنعت درب و پنجره‌سازی کاملا وابسته به حوزه ساخت و ساز مسکن است و رونق بازار ساخت مسکن می‌تواند زمینه را برای رونق فعالیت ما فراهم کند و به همین ترتیب رکود ساخت و ساز نیز فعالیت را از ما خواهد گرفت.

کاهش 90 درصدی تولید صنایع درب و پنجره سازی
دبیر انجمن درب و پنجره‌سازان ساختمان گفت: یک بنگاه خرد درب و پنجره سازی آلومینیوم در دوران رونق ساخت و ساز مسکن در سال 91 در ماه نزدیک به 750 کیلوگرم درب و پنجره آلومینیومی تولید می‌کرد، اما این رقم به طور میانگین به کمتر از 50 کیلوگرم رسیده است.
دبیر انجمن درب و پنجره‌سازان ساختمان، در بیان تاثیر رکود سنگین هفت ساله در حوزه ساخت و ساز گفت: اگر بخواهم بدون پرده صحبت کنم، باید بگویم رکود ساخت و ساز مسکن زمینه نابودی صنعت ما را فراهم کرده است، چرا که این رکود در سال‌های زیادی تداوم داشته و زمینه فشار اقتصادی گسترده‌ای را مهیا ساخته است.

وی با اشاره به کاهش تولید و ضرر فعالان حوزه درب و پنجره سازی ادامه داد: اگر بخواهم شرایط را به طور دقیق تبیین کنم، یک بنگاه خرد درب و پنجره سازی آلومینیوم در دوران رونق ساخت و ساز مسکن در سال 91 در ماه نزدیک به 750 کیلوگرم درب و پنجره آلومینیومی تولید می‌کرد، اما در شرایط کنونی این رقم به طور میانگین به کمتر از 50 کیلوگرم رسیده و عمدتا مربوط به تعمیر و نگهداری است.

رونق مسکن زمینه رونق اقتصادی است

انتشاری، ضمن تشریح این نکته که ساخت و ساز مسکن تنها راه نجات این صنعت است گفت: اخذ یک پروژه ساخت و ساز به آرزوی فعالین این حوزه تبدیل شده و بدون شک ما از هر طرحی که زمینه رونق صنعتمان را فراهم می‌کند، استقبال می‌کنیم. چرا که رونق کار ما زمینه جلوگیری از بیکاری کارگران مان را به وجود می‌آورد.

دبیر انجمن درب و پنجره‌سازان ساختمان با اشاره طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: شنیده‌ام که مجلس قصد دارد ساخت یک میلیون واحد مسکونی را به دولت تکلیف کند، از جانب صنایع وابسته به حوزه ساختمان سازی ضمن استقبال از این طرح باید بگویم، رونق ساخت و ساز مسکن در شرایط کنونی علاوه بر صاحب‌خانه کردن مردم زمینه رونق اقتصاد را هم فراهم می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا