راه و شهرسازیمجله خبری

تغییر کاربری اراضی رودبار رو به کاهش است

به گزارش ساختمان آنلاین:  سروش ابراهیمی با بیان اینکه شهرستان رودبار 17 هزار هکتار اراضی گندم کاری دارد، گفت: برای حفاظت از این اراضی و جلوگیری از هرگونه تغییرکاربری اکیپ های گشت و نظارتی را افزایش داده ایم.

وی افزود: در حال حاضر تلاش می کنیم از ساخت هر گونه ویلا در این اراضی ارزشمند از همان ابتدای کار جلوگیری کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: تغییر کاربری های گندم زارهای رودبار اگرچه نسبت به سال گذشته کمتر شده است، برای به صفر رسیدن در این مورد تلاش ها را مضاعف کرده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: اغلب طمع کنندگان تغییرکاربری و سازندگان خانه های دوم در گندمزارها از استانهای دیگر می آیند و مشکلات زیادی ایجاد می کنند.

ابراهیمی افزود: صاحبان خانه های دوم علاوه بر موانع برای افزایش تولید گندم رودبار، مشکلات فرهنگی و اجتماعی برای مردم این شهرستان به وجود می آورند.

وی گفت: اجازه نمی دهیم کسی در خاک های مزارع گندم رودبار سیمان بریزد و این خاک را برای همیشه نابود کند.

ابراهیمی ادامه داد: گندم زارها و همه اراضی کشاورزی این شهرستان فقط باید به تولید محصولات کشاورزی در جهت امنیت غذایی کشور اختصاص یابند.

وی با اشاره به اینکه گندم کاری که مزرعه اش را به دلیل مشکلات اقتصادی می  فروشد و بدون زمین می شود، در برخی مواقع مجبور است، در همان زمین خود سریدار صاحب ویلا شود. به همین دلیل از کشاورزان می خواهیم منافع آنی را فدای منافع آتی خود نکنند.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: وجود خانه های دوم در روستاها برای روستاییان رنج فراوانی به همراه دارد و فضای امن و پاک روستایی را به خطر انداخته است و همه همت کنند تا گندم زارهای ما به ویلا برای خوش نشینی دیگران تبدیل نشوند.


 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا