مجلس و ارگان هامجله خبری

زمین برای ملی مسکن تامین شده است

به گزارش ساختمان آنلاین:  احمد مرزبان در جلسه شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: پروژه های بزرگ ۳۸۴ واحدی، ۴۸۴ واحدی و ۹۸۰ واحدی در شهرستان ساوه کلید خورده است. مجموعا در ساوه ۴۳۰۰ نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند که برای واجدین شرایط عملیات اجرایی دو هزار واحد آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: ۷۰ درصد عملیات زیرسازی و جدول گذاری پروژه ۲۴هکتاری انتهای هپکو اراک (پروژه شهید سلیمانی) انجام شده و شبکه فاضلاب آن نیز به اتمام رسیده و آبرسانی در حال انجام است. در کوی شهید سلیمانی ۳۰۴۰ واحد ظرفیت ساخت وجود دارد که از این تعداد، پروانه ۳۲۸ واحد در ۸ بلوک ۱۴ طبقه و ۸ بلوک ۱۲ طبقه صادر شده است.

مرزبان بیان کرد: در راستای تحقق اهداف بازآفرینی شهری در کوی باغ خلج فاز سوم پروژه توسعه و بازآفرینی با ظرفیت ۲۷۰ واحد رقم خوده، پروژه غدیر نیز با ظرفیت ۶۰۰ واحد در کوی کوثر در حال ترانشه برداری جهت انجام فوندانسیون است.

وی اضافه کرد: در راستای اقدام ملی مسکن تفاهم نامه ای با سازمان اوقاف کشور منعقد شده که در راستای این تفاهم نامه ۷۰ هکتار در حدفاصل دانشگاه پیام نور اراک و حوزه علمیه خاتم الانبیا به محدوده شهری اضافه می شود و پیش بینی شده ۸۱۰۰ واحد در این محدوده ساخته شود و امیدواریم امکان ثبت نام در هفته آتی فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: علاوه بر شهرستان های اراک و ساوه، روند طرح اقدام ملی مسکن در سایر شهرستانهای استان که دارای متقاضی هستند، نیز روند خوبی را در پیش دارد.

واگذاری یک واحد مسکونی به محسن مسن آبادی از قهرمانان ورزشی استان مرکزی، تقلیل سهمیه فرهنگیان در شهر امیرکبیر از هزار واحد به ۱۰۰ واحد و شناسایی پیمانکار پروژه های امیرکبیر و مهاجران جهت احداث مسکن فرهنگیان، درخواست بهزیستی در خصوص تخصیص زمین برای خانوارهای دو معلول در اراک و مهاجران، درخواست فرماندهی انتظامی استان برای واگذاری پروژه ۶۴ و۳۲ واحدی در شهر خمین برای مسکن پرسنل و واگذاری زمین پروژه ۵۰۰ واحدی شهر مهاجران جهت ساخت مسکن پرسنل به فرماندهی انتظامی، درخواست بنیاد مسکن و فرماندهی محلات در خصوص واگذاری اراضی طرح اقدام ملی در نیمور در قطعات ۱۵۰ متری برای احداث دو واحد، درخواست راه و شهرسازی در خصوص اعلام شرایط ثبت نام در زمین اوقاف برای طرح اقدام ملی مسکن اراک و درخواست باز شدن سایت ثبت نام برای طرح اقدام ملی اراک و تصویب متن تفاهم نامه آماده سازی و ساخت در زمین اوقاف شهر اراک و انتخاب پیمانکار آماده سازی و ساخت برای ارسال و تایید به وزارت راه وشهرسازی نیز در این جلسه بررسی شد.

همچنین در این نشست مقرر شد سایت ثبت نام اقدام ملی مسکن اراک در هفته آتی باز شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا