بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

رشد عجیب قیمت زمین و مسکن در رزن

به گزارش ساختمان آنلاین: احمد محمدی راستی افزود: در حالی که رشد قیمت مسکن هم در زمینه خرید و هم اجاره نشینی به دغدغه مردم بدل شده است که شورا و شهردار دوره پنجم با شروع پیگیری حل مشکل شهرک های رزن تلاش کرد تا قفل گرانی مسکن در رزن را بشکند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با آغاز ساخت شهرک‌های حاشیه‌ای شهر رزن و تفکیک زمین در این شهرک‌ها امیدها برای تعدیل قیمت عجیب زمین و مسکن در شهر رزن به عنوان یکی از دروازه‌های ورودی غرب کشور بیشتر شود.

شهردار منتخب رزن به وضعیت این چهار شهرک اشاره کرد و گفت: صدور پروانه شهرک سیمان انجام شده است، شهرک ایثارگران و شبکه بهداشت در انتظار کمیسیون ماده ۵ برای تایید نهایی، شهرک فرهنگیان ۲ در مرحله پروژه آب رسانی است و قطعات تفکیکی شهرک نیروی انتظامی نیز که سال‌ها مسکوت مانده بود در حال پیگیری است.

محمدی راستی افزود: ضمن تکمیل طرح‌ها به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید و ظرفیت‌های پایدار گردشگری در شهر رزن هستیم که باید جلوه پیدا کند و شناسایی ظرفیت‌های جدید به مردم نیز صورت بگیرد.

شهردار منتخب رزن افزود: با توجه به فرهنگ دیرینه رزن رسیدگی به میراث فرهنگی و توسعه گردشگری شهرستان رزن رونق اقتصادی زیادی برای این شهرستان به ارمغان می‌آورد و با نگاه ویژه‌ای که به فرهنگ شهر داریم با برنامه‌هایی مانند ایجاد احداث مجتمع گردشگری که بتوانیم صنایع دستی و تولیدات شهرستان رزن را به معرض دید مسافران و گردشگران قرار دهیم تا با یک نگاه مثبت نسبت به رزن ایجاد کنیم و بتوانیم با این مهم مسافران را مقیم رزن کنیم.

وی اظهار داشت: امن کردن جاده اصلی و رفع نیازهای گردشگران و تامین ضرورت آنها می تواند بستری برای جذب گردشگران به شهرستان رزن باشد. به دنبال بهبود کیفیت در زندگی شهروندان هستیم که با موضوع محله محور نیازهای مردم را شناسایی و رفع خواهیم کرد.

شهردار منتخب با بیان اینکه هیچ طرحی بدون مشارکت مردم به ثمر نمی رسد گفت: رویکرد ما در اجرای طرح‌های مشارکت مردم است که برای جذب مشارکت مردم یک صندوق سرمایه‌گذاری برای شهروندان در شهرداری رزن تاسیس خواهیم کرد تا هر شهروند در اجرای پروژه ها سهیم باشدبطوری که سهامداران واقعی خود مردم باشند و همچنین از دیگر طرح ها تاسیس دفتر مشاوره حقوقی در شهرداری است که مردم بتوانند به طور مستقیم از خدمات مشاوره استفاده کنند.

محمدی راستی اظهار داشت: کارآمدی و به روز بودن در مدیریت شهری رزن را سرلوحه کار خود قرار دادیم و بستر را برای جذب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی فراهم میکنیم.

شهردار منتخب رزن خاطر نشان کرد: بودجه پیشنهادی سال جاری شهرداری رزن ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که ۵۰ درصد آن محقق شده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این بودجه ارتقا پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رزن نیز با اشاره به ظرفیت تولید ۹۵ درصدی رازیانه کشور در شهرستان رزن عنوان کرد به دنبال “برند سازی” برای رزن هستیم.

مهدی سلطانی کمال ادامه عنوان کرد: در حوزه گردشگری یک مجتمع اقامتی و توریستی احداث کردیم که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با فراهم کردن این بستر گردشگری در حوزه شهری پتانسیل های شهر را بالقوه تبدیل خواهیم کرد. از جمله این پتانسیل ها چشمه آبگرم غینرجه است که برنامه هایی برای ان در نظر داریم، از پتانسیل های عالی دیگر آب و هوای پاک و مطبوع و عوارض طبیعی حاشیه شهر از جمله کوه و رودخانه های موجود است که از آنها نیز بهره خواهیم گرفت.

سلطانی کمال در ادامه گفت: رزن به نوعی دروازه ورود به شمال کشور و از طرفی دروازه ورودی غرب کشور و به نوعی است که حائز اهمیت است و ما به دنبال ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهر با طرح های شکیل و درخور اقلیم و فرهنگ منطقه برای شهر هستیم که در این حوزه از برندها و ظرفیت های غرب کشور هم استفاده خواهیم کرد.

رییس شورا توجه به بناهای فاقد ارزش فرهنگی و تاریخی و توانمند سازی بافت قدیمی و فرسوده اشاره کرد و افزود: خانه یگانه با همکاری میراث فرهنگی به موزه مردم شناسی تبدیل خواهد شد تا فرهنگ اصیل شهرستان را به مردم معرفی کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا