مجلس و ارگان هامجله خبری

مسکن ملی کاشان در انتظار صدور پروانه

به گزارش ساختمان آنلاین:  مجتبی آراسته با بیان اینکه تمامی امور زیربنایی از جمله واگذاری زمین رایگان از بنیاد مسکن و ارایه خدمات رایگان آب، برق، گاز و تلفن برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان انجام شده است، افزود: با توجه به اینکه هزینه صدور پروانه واحدها بر پایه نرخ سال ۱۳۹۹ برداشت شده است، انتظار می‌رود شهرداری نیز بر همین مبنا محاسبه و هر چه سریعتر نسبت به صدور پروانه اقدام کند.

وی با یادآوری تایید ثبت‌نام قطعی و واریز آورده یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در کاشان تاکید کرد: تمامی خدمات دولت از جمله جدول‌گذاری، آسفالت معابر و واگذاری زمین از بنیاد مسکن به‌صورت رایگان انجام شده‌ است و آغاز ساخت فقط در انتظار همکاری ویژه شهرداری در صدور پروانه با همان نرخ تفاهم‌شده در سال گذشته است.

این مسوول با یادآوری سهم ۵۰۰ واحدی کاشان در ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در سال گذشته که به دلیل جانمایی نکردن زمین در شهرستان مغفول ماند، اظهار داشت: باتوجه به دستور وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مبنی بر سرعت‌بخشیدن به ساخت واحدها، سهمیه کاشان به ۶ هزار واحد افزایش یافت.

به گفته وی، با وجود پیش‌بینی یک‌هزار و ۵۰۰ واحدی در طرح ملی اقدام مسکن در کاشان، در صورت ثبت‌نام تا ۶ هزار واحد نیز در شهرک خاتم الانبیاء با چهار هزار ۵۴۵ واحد مسکن مهر در برهه کنونی قابلیت افزایش دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به ثبت‌نام ۶ هزار و ۱۴۰ متقاضی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در هشت شهر کاشان، قمصر، برزک، نیاسر،چوگان و کامو، مشکات و جوشقان قالی و جانمایی زمین‌ها به تعداد نفرات در این شهرها گفت: قمصر ۱۲۵ واحد، شهرهای برزک، مشکات و جوشقان قالی هرکدام ۶۰ واحد و با توجه به نیاز کمتر و کمبود منابع در شهرهای کوچک از جمله نیاسر ۳۰ واحد بارگذاری شد.

آراسته با یادآوری آورده ۴۰ میلیون تومانی هر متقاضی و اعطای وام مناسب دولت در کلان شهرها و در شهرها برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: زمین از سوی بنیاد مسکن تامین می‌شود و تمامی امور زیر بنایی از جمله خدمات آب، برق، گاز و تلفن نیز به‌ صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی، هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن با تمرکز در مکان‌های قابل دسترس ارایه خدمات شهرداری و امور زیربنایی را جلوگیری از گسترش نامتعارف شهرها دانست و گفت: واحدهای این طرح در شهرک خاتم‌الانبیاء کاشان و مجاورت مسکن مهر هر واحد ۸۰ تا ۹۰ متر مربعی در ۶ طبقه و پنج مکان جانمایی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای صدور سند مالکیت کاداستر (تک برگ) زمین‌های ملی و دولتی این شهرستان اظهار داشت: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از سندهای مالکیت کاشان در ۶ ماه اخیر با تلاش ویژه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تک‌برگ شد.

وی، اجرای ۷۰ حکم آزادسازی اراضی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در شهرهای هفت‌گانه قمصر، نیاسر، برزک، مشکات، کامو و چوگان و جوشقان قالی را یادآوری کرد و افزود: تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان آزادسازی با کمک خیران و شهرداری‌ها محقق شده است.

آراسته از مساعدت و همکاری دستگاه‌ها و مسوولان مرتبط در حوزه ساماندهی اراضی لتحر، کوی حکمت‌ها و مفتح و کمک به بازآفرینی شهری قدردانی کرد.

شهرستان افزون بر ۳۶۴ هزار نفری کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمترمربع، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا