راه و شهرسازیمجله خبری

رتبه اول زنجان در صدور اسناد مالکیت

به گزارش ساختمان آنلاین:  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در طول یک سال گذشته چهار هزارو ۵۸۸ فقره سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک در این استان صادر شده است.

خواجه‌ای به رشد و تحقق ۱۸۳ درصدی در زمینه صدور سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی و شهری نسبت به برنامه کشوری و کسب رتبه اول در این زمینه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش مجموعه بنیاد مسکن و همکاری مطلوب اداره ثبت اسناد و املاک توانستیم دراین زمینه موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه، تا کنون ۶۷ هزارو ۷۵۶ فقره سند مالکیت روستایی و هفت هزار و ۳۵۵ جلد سند برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، صادر شده است، ادامه داد: در مجموع برای بیش از ۷۳/۱ درصد واحد‌های مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۲/۸ درصد است، که باید گفت در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای به برخی اهداف و مزایای صدور سند برای واحد‌های مسکونی اشاره کرد و افزود: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه، فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستا از برخی اهداف این طرح به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می‌توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه، صدور سند مالکیت در روستا‌ها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار کردن املاک را افزایش می‌دهد، گفت: با این دیدگاه می‌توان گفت برخورداری از مزایای مالکیت تثبیت شده به خصوص برای اقشار روستاییان از ملزومات یک توسعه موزون است زیرا منابع به صورت منطقی و عدالت‌گونه میان مردم آن جامعه تقسیم می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا