راه و شهرسازیمجله خبری

پیام بنیاد مسکن به دولت

به گزارش ساختمان آنلاین:   مسوولان بنیاد مسکن روز گذشته اعلام کردند تاکنون عملیات ساخت ۸۶‌هزار واحد مسکن شهری نهضت ملی تحت مسوولیت بنیاد آغاز شده است و طبق برآوردها تاکنون متقاضیان موثر طرح در شهرهای تحت مسوولیت بنیاد ۱۱۰‌هزار نفر هستند.

همچنین اراضی احداث حدود ۲۶۰‌هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن معرفی شده است. آن طور که اعلام شده متقاضیان موثر اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۱۰‌هزار نفر است و بقیه فاقد متقاضی است. مقامات بنیاد مسکن در حالی اعلام کرده‌‌‌اند که تقاضای موثر برای مسکن دولتی در شهرهای کوچک و تحت مسوولیت بنیاد مسکن ۱۱۰‌هزار نفر است که ۴۰۰‌هزار واحد از برنامه ساخت یک‌میلیون مسکن در هر سال، به این شهرها اختصاص یافته است. این موضوع یک پیام مهم برای سیاستگذار مسکن و دولت به همراه دارد. مبنی بر اینکه هم‌‌‌اکنون تقاضای موثر برای خانه‌‌‌های دولتی که قرار است در قالب طرح ساخت یک‌میلیون مسکن در شهرهای کوچک ساخته شود حدود یک‌چهارم سهمیه‌‌‌ای است که برای این شهرها درنظر گرفته شده است. آنچه مسلم است اینکه تعداد افراد فاقد مسکن در شهرهایی که بنیاد مسکن مسوولیت ساخت مسکن را در آن بر عهده دارد به طور قطع بیش از سهمیه ۴۰۰‌هزار واحدی تعیین شده است. اینکه تاکنون تنها یک‌چهارم این ظرفیت تکمیل شده و برای مابقی متقاضی موثر وجود ندارد نشان‌دهنده آن است که این طرح به دلایل مختلف مورد استقبال افراد فاقد مسکن قرار نگرفته است. نامشخص بودن قیمت تمام شده این واحدها، ساخت‌وساز در مکان‌‌‌های غیرجذاب برای متقاضیان، ناتوانی متقاضی از تامین آورده اولیه تعیین شده و پرداخت اقساط وام،  نامشخص بودن زمان تحویل واحدها و تجربه ناموفق طرح‌‌‌های قبلی، مهم‌ترین دلایل استقبال کم افراد فاقد مسکن از این طرح است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا