مجلس و ارگان هامجله خبری

مردم نباید زمین گران بخرند

به گزارش ساختمان آنلاین: فرهاد رئیسی در جلسه بررسی طرح جامع شهری اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح جامع و طرح تفصیلی، آینده شهر را مشخص می‌کند بنابراین می‌طلبد تمامی اطلاعات در اختیار مشاور طرح قرار گیرد تا گره و مشکلات شهر بررسی و رفع شود.

وی با بیان اینکه سرانه‌های ورزشی باید در طرح جامع شهری دیده شود، افزود: در حال حاضر در جنوب شهر سرانه ورزشی تنها 20 سانتی‌متر است، بنابراین در راستای توسعه سرانه‌های ورزشی اهتمام ویژه باید داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: همچنین باید در سرانه فضای سبز به جنوب شهر و ناحیه غرب شهرکرد توجه ویژه شود، چراکه در جنوب باید فضای سبز به‌گونه‌ای باشد که از ورود ریزگردهای دشت شهرکرد به شهر جلوگیری شود.

رئیسی با بیان اینکه باید به دنبال افزایش سطح تراکم ساخت و ساز با در نظر گرفتن سرانه‌های فضای باز باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدهای جدید برای بهره‌‌برداری مناسب از زمین در شهرکرد باید به سمت افزایش سطح تراکم در ساخت و سازها در ارتفاع باشیم تا مردم به جای خرید زمین گران‌قیمت به سمت خرید مسکن ارزان‌قیمت بروند.

وی با بیان اینکه تمامی این مشکلات در طرح جامع و تفصیلی باید دیده شود، گفت: چنانچه در آینده مشکلی در شهر ایجاد شود به طرح جامع و تفصیلی برگشت داده می‌شود، بنابراین امروز باید همه مدیران متولی امر بسیج شوند و مشکلات را شفاف برای مشاور بیان کنند.

امکان تغییر کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای وجود ندارد

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در طرح جامع شهری باید مغایرت‌ها برطرف و در طرح مورد نظر تمامی موارد و مباحث شهری از جمله ترافیک و تغییر کاربری اراضی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه لازم است طرح‌های جامع شهری بروزرسانی شوند تا بتواند نیازهای شهر را برآورده نماید، افزود: باید مشکلات و معضلات شهر بررسی و راهکارهای لازم در طرح جامع دیده تا نسخه یکسانی برای شهرها پیچیده نشود بلکه طرح شهر مطابق با نیازها و شرایط همان شهر تدوین شود چراکه هدفمان از دنبال کردن این بازنگری تأمین منافع شهروندان است.

عبدالغنی با بیان اینکه در تهیه برنامه پنج‌ساله شهرداری طرح جامع بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: در طرح جامع و تفصیلی باید ساماندهی مشاغل نیمه‌مزاحم، مسائل ترافیکی، اراضی‌هایی نظیر صنایع حوضچه‌ای، فناوران 2 و کمربندی 15 خرداد به درستی دیده شود.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: براساس اظهارات مشاور طرح جامع شهری و با توجه به ضوابط و قوانین و مقررات راه و شهرسازی امکان تغییرکاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای به‌هیچ‌عنوان وجود ندارد.

احمدرضا امینیان، معاون عمرانی فرماندار شهرستان شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: یکی از دلایل تأخیر در تهیه طرح جامع و تفصیلی جانمایی اراضی‌هایی برای مساجد و اماکن با کاربری‌های مختلف بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه سند آمایش سرزمین و اسناد توسعه شهری در دست انجام و ایده‌هایی برای توسعه شهرستان ارائه شده است، بنابراین مشاور در تلاش است تا با تلفیق این نظرات تمامی موارد و مباحث را در طرح جامع دیده تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

مرجان دادایی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در تهیه طرح جامع باید سهم 10 درصد شهرداری مدنظر قرار گیرد و به عنوان یک محل درآمدزایی برای شهرداری استفاده شود.

وی با بیان اینکه مخالف جابجایی کمربندی 15 خرداد نیستیم، تصریح کرد: باید پیشنهادات و طرح‌ها درخصوص اجرای طرح کمربندی ارائه تا بهترین طرح انتخاب شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد بیان کرد: در طرح جامع باید سرانه فضای سبز، آموزشی و خدماتی به درستی دیده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا