راه و شهرسازیمجله خبری

افزایش وام مسکن؛ شاید وقتی دیگر!

به گزارش ساختمان آنلاین: با این وجود، بسیاری در انتظار اظهار نظر و موضع‌گیری بانک مرکزی مانده بودند، چراکه عقیده داشتند با توجه به فشاری که افکار عمومی برای بالا رفتن وام خرید مسکن و صاحب‌خانه شدن وارد می‌کنند، اگر بانک مرکزی با این اقدام موافق باشد، راضی شدن وزارت راه و شهرسازی با تصمیم دولت، کار چندان سختی نخواهد بود.

اما روز گذشته، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، آب پاکی را روی دست همه ریخت و این نکته را به گوش همه رساند که در این دولت نباید منتظر افزایش وام خرید مسکن باشیم.

علی‌اصغر میرمحمدصادقی در اظهار نظر خود گفته است که افزایش وام خریدمسکن در اغلب اوقات دلالی مسکن را در پی خواهد داشت و مسکن از آن دسته موضوعاتی است که دولت باید به آن ورود کند؛ به‌طوری که با تامین زمین ارزان و قرار دادن آن در اختیار شرکت‌های ساختمان‌ساز، تسهیلاتی کردن بخشی از هزینه‌های ساخت در کنار آورده‌های مردم، به این بخش کمک کند.

محمد ملکی کارشناس حوزه مسکن در این باره به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: تاثیر افزایش وام مسکن روی قیمت‌ها و بازار نیست که مانع بانک مرکزی می‌شود، بلکه بنا به تفسیر این بانک، اگر وام مسکن افزایش پیدا کند و به عنوان مثال به 300 میلیون تومان برسد، در حالی که قدرت خرید و درآمد مردم هنوز بالا نرفته، ریسک عدم بازگشت وام‌ها بسیار بالا می‌رود و مردم که در پرداخت اقساط خود عاجز خواهند ماند، مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مجموع، به نظر نمی‌رسد فعلا به هیچ وجه امکان افزایش وام خرید مسکن وجود داشته باشد و باید دید سیاست‌گذار این بخش در آینده چه تصمیمی در این مورد خواهد گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا