صنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

افزایش سه برابری قیمت مسکن در قشم

به گزارش ساختمان آنلاین:  پور اشرف در ادامه افزود: در همین مدت قیمت زمین نیز به علت افزایش نرخ مصالح و کاهش تقاضا، ۱.۵ تا ۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: قیمت اجاره‌بهای املاک نیز با توجه به افزایش نرخ مسکن با افزایش روبروست اما به دلیل ویروس کرونا و کم شدن جمعیت مسافران ورودی به قشم، اجاره‌بهای مسکن افزایش کمتری داشته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک قشم تصریح کرد: مقدار حق الزحمه مشاوران املاک در قشم برابر سرزمین اصلی است و این مبلغ افزایشی نداشته است.

وی افزود: با افزایش نرخ معاملات، نیم درصد آن کفاف هزینه‌های مشاوران املاک را می‌دهد و نیازی به افزایش نرخ حق الزحمه این صنف وجود ندارد و هرگونه پرداخت اضافی نیز تخلف محسوب می‌شود.

کد رهگیری ویژه منطقه آزاد قشم صادر می‌شود

پور اشرف گفت: به منظور شفاف سازی فعالیت مشاوران املاک و جلوگیری از فعالیت واحدهای بدون مجوز، کد رهگیری ویژه منطقه آزاد قشم در اختیار مشاوران املاک مجاز این شهرستان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امکان استعلام و ثبت شناسنامه کسبه، ردیابی تمام قراردادها، ثبت و استعلام مشخصه های املاک با کد پستی و شماره پلاک نیز از سایر مزایای اجرای این طرح است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک قشم تصریح کرد: در آینده نزدیک معاملاتی که بدون کدرهگیری در مشاوران املاک انجام شود به هیچ عنوان در مراجع مربوطه ثبت نمی‌شود و تمام دفاتر مشاوران املاک قشم باید برای دریافت کد رهگیری به مراجع قانونی مراجعه کنند.

پوراشرف اظهار کرد: نبود نظارت بر نحوه صدور مجوز برای مشاوران املاک باعث برخی مشکلات در این حوزه شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش بی‌رویه نرخ مسکن و اجاره بها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در طرح ساماندهی مشاوران املاک، تمام فعالیت‌ها از طریق رایانه در سامانه به ثبت می‌رسد، از شهروندان جزیره قشم درخواست کرد که از معامله کردن در دفاتر بدون کد رهگیری خودداری کنند.

از مجموع بیش از ۲۰۰ پروانه مشاور املاک قشم، ۴۰ مورد توسط مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد، با برگزاری دوره آموزشی صادر و مابقی فعالان این حوزه پروانه کسب خود را از طریق شهرداری دریافت کرده‌اند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا