راه و شهرسازیمجله خبری

رشد قیمت مسكن و اجاره بها در كیش

به گزارش ساختمان آنلاین :  این روزها تامین هزینه های رهن و اجاره برای ساکنان جزیره كیش ، کار بسیار دشواری شده است.

روند افزایشی و بی حساب و کتاب قیمت مسكن در کیش، آمار مهاجرت از جزیره را هم افزایش داده است.

هادی پورحسین كارشناس سرمایه گذاری و املاك در خصوص رشد قیمت مسكن و اجاره بها در كیش گفت: در بخش مسكن دركیش در دوسال اخیر افزایش‌های چندصد درصد اتفاق افتاده است.

وی افزود: كسی كه برای اولین بار ملك خود را می خواهد عرضه كند به وب سایتهای آگهی دهنده مراجعه می كند و ملك خود را آنجا عرضه می كند.

پورحسین گفت: بیشتر كارشناسان املاك با سركشی به این وب سایتها قیمتها را رصد می كنند.

بهروش كارشناس حقوقی واملاك نیز گفت: ما در واقع مشاور ملك نیستیم، بلكه مشاور خانواده شدیم. خانواده هایی را مشاهده كرده ایم كه اثاثیه منزلشان بر روی ماشین شش چرخ مانده و نمیدانند كجا مسكن تهیه كنند.

وی گفت: با چرخشی ساده در جزیره كیش می توان برجهای مسكونی را مشاهده كرد كه بین 50 تا 70 درصد از واحدهای آنها خالی از سكنه است.

بهروش افزود: صاحبان این واحدها اینجا را كلونی ملكی تبدیل كرده اند و سرمایه ایی برای خود فراهم كرده اند.

سعید حمزه كارشناس سرمایه گذاری و املاك نیز گفت: برخی از مشاوران املاك برای قیمتهای غیرمتعارف و غیرمعمول ارائه می دهند.
وی افزود: بورس بازی در بازار املاك یكی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسكن و اجاره بهاست.

امیر بهمن پویاپور رئیس اتحادیه مشاوران املاك كیش نیز در خصوص خرید و فروش ملك در مجتمع های مسكونی گفت:به جهتی كه نه از نظر قانونی و نه از نظر تخصص صلاحیتی ندارند ما شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

وی گفت: افزایش قیمتها در جزیره كیش به شكل مضاعف بوجود آمده است.

امیر بهمن پویاپور گفت: به طور مثال در کشور‌های حاشیه خلیج فارس اگر فردی منزلی را اجاره می‌کند براساس یک ریتم بسیار ناچیزی سالیانه اجاره‌بها آن ملك که دولت تعیین کرده است اضافه می شود كه خلا این قوانین را در كشور احساس می كنیم.

به نظر می رسد وضع مالیات بر خانه‌های خالی، ورود برای ساخت پروژه‌های مسکونی از جمله مسکن مهر و مسکن دولتی، پیگیری جدی برای اخذ کد رهگیری در معاملات مسكن و نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها در جزیره كیش از سوی سازمان منطقه آزاد می تواند در كاهش و ساماندهی بازار مسكن موثر باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا