بورس و بازارمجله خبری

رکود بازار مسکن ادامه‌دار خواهد بود

به گزارش ساختمان آنلاین:  بابک مرادی با بیان اینکه بازار مسکن از ابتدای امسال تاکنون رونق چندانی نداشته، افزود: به نظر می‌رسد این رکود همچنان ادامه‌دار باشد.

وی بخشی از این رکود را ناشی از عدم قدرت خرید مردم دانست و عنوان کرد: از سوی دیگر نوسانات قیمتی که در سیمان و آهن آلات داشتیم باعث شده بازار مسکن دچار بلاتکلیفی شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه گفت: بازار مسکن معمولا چند سال یکبار دوره‌های رونق و رکود را تجربه می‌کند که اکنون در دوران رکود آن قرار داریم.

مرادی با بیان اینکه علاوه بر خرید و فروش، بازار رهن و اجاره مسکن نیز دچار رکود است، اضافه کرد: بخشی از این رکود ناشی از گرانی اجاره بها است که باعث می‌شود مستأجران تا جایی که امکان دارد با مالکین به توافق برسند و جابجا نشوند.

وی تاکید کرد: به علاوه هم اکنون با شروع فصل سرما، ایام رونق نسبی رهن و اجاره تابستان نیز به پایان رسیده و تقاضای چندانی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه به وضعیت قیمت مسکن در نیمه اول سال و چشم اندازه آن هم اشاره ای داشت و گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان افزایش قیمت مسکن در کرمانشاه حدود پنج درصد بوده است.

مرادی احتمال افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال را بعید دانست و عنوان کرد: مگر در ماه‌های پایانی سال افزایش تقاضا رخ دهد که در آن صورت ممکن است قیمت‌ها کمی بالا برود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا