مجلس و ارگان هامجله خبری

دنیامالی: رستم قاسمی جلوی دلالی بازار مسکن را بگیرد

به گزارش ساختمان آنلاین:  احمد دنیامالی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برنامه‌های خود را در حوزه مسکن به شکل جامعی ارایه کرد و طبق برنامه‌های پیشنهادی می‌توان امید داشت بخش عمده‌ای از دغدغه‌های مردم در طول زمان در حوزه مسکن برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن اقشار هدف جامعه (اقشار آسیب‌‌‌پذیر، جوانان و خانه‌اولی‌ها، و مستاجران) بر مبنای واقعیت جامعه و قابل اجراست، افزود: طبق برنامه ارایه شده توسط وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اقشار هدف جامعه که شامل مستاجران، زوج‌های جوان و اقشار آسیب‌ پذیر هستند می‌توانند با برنامه‌های دولت سیزدهم صاحب خانه شوند.

دنیامالی ادامه داد: در برنامه ارایه شده، دولت برای اقشار هدف جامعه، شرایطی ایجاد می‌کند تا تامین مسکن آنها به شکل زمین ارزان، همراه با تسهیلات ارزان قیمت میسر شود.

وی توضیح داد: آقای قاسمی به موضوع مسکن اشراف کامل دارد و نمایندگان مجلس این باور را دارند که با توجه به طرح جهش مسکن که مجلس ارایه کرده است، دولت جدید می‌تواند گام‌های موثری در بخش مسکن بردارد. از سوی دیگر ما در مجلس این باور را داریم که در حوزه مصالح به ویژه سیمان و فولاد و مصالح دیگر مجلس کمک می‌کند تا در حوزه تولید مسکن اقدامات چشمگیری محقق شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم برنامه‌ای برای تعادل بخشیدن به قیمت مسکن دارد یا خیر؟، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که قیمت مسکن افزایش پیدا نکرده است بلکه کاهش ارزش پول ملی است که سبب افزایش قیمت‌ها و از جمله قیمت مسکن شده است. درعین حال، باتوجه به اینکه بخشی از افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن به دلالی ارتباط دارد باید جلوی دلالی در بخش مسکن گرفته شود.

دنیامالی افزود: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه راه و انجام پروژه‌های عمرانی فرد شناخته شده‌ای است. وی در ساخت پروژه های ریلی، بزرگراهی و ابنیه و پل ها فرد موثری است و تجربیات ارزشمندی دارد. امیدواریم با اقبالی که در مجلس نسبت به وی وجود دارد ازنظر آرا بتواند بیشترین آرای موافق را از مجلس برای کسب کرسی وزارت راه و شهرسازی کسب کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا