مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

فروش متری مسکن در بورس کالا منتفی شد؟

اوراق سلف مسکن (فروش متری مسکن) بنا بود تا پایان سال عرضه شود اما رئیس سازمان بورس به تازگی گفته است که این اوراق هنوز نهایی نشده و بعید می‌دانم به پایان سال برسد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از خبرآنلاین، فروش متری مسکن که از مدت‌ها قبل به منظور کمک به متقاضیان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری خرد در حوزه مسکن مطرح می‌شود بنابود در قالب عرضه اوراق سلف در بازار سرمایه رقم بخورد. عرضه اوراق سلف مسکن که ۸ مهر ماه امسال رئیس سازمان بورس مجید عشقی در خصوص آن گفته بود: دستورالعمل اوراق سَلَف مسکن به‌زودی نهایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی آورده که در ادامه همچنین ۲۳ آذر مجدد مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در رابطه با عرضه اوراق سلف مسکن اظهار کرد: اوراق سلف یکی دیگر از ابزارهایی است که تا قبل از پایان سال از آن رونمایی می‌کنیم که این اوراق برای فروش متری مسکن است. این امر می‌تواند به سرمایه‌گذارانی که توانایی خرید کامل ملک را ندارند کمک کند.

همچنین ۳ دی ماه بود که عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت عرضه پروژه‌های مسکن به صورت متری بیان کرده بود: تمام مقدمات این امر آماده است؛ مجموعه مدیریت شهری امروز منتظر اخذ مجوزهای لازم از جانب بازار سرمایه است.

عرضه اوراق سلف مسکن امکان خرید متری مسکن را فراهم می‌کند

عرضه اوراق سلف مسکن که به گفته مسئولان و کارشناسان مزیت‌های مختلفی از جمله امکان خرید متری مسکن را برای افراد فراهم می‌کند؛ موردی که حامدی مدیر پژوهش توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار جوان در خصوص آن گفته بود: در حوزه مسکن برای این که مردم بتوانند به صورت خرد به عبارتی متری، مسکن خریداری کنند این اوراق طراحی شده است.

اهمیت عرضه اوراق سلف مسکن که کارشناس بازار سرمایه مهدی بیات منش هم گفت: اوراق سلف مسکن به دلیل ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و سازوکارهایی که در اختیار دارد، می‌تواند در یک وضعیت شفاف و محیط رقابتی، نوسان‌های بازار مسکن را کنترل کند و دست سودجویان را بسته نگه دارد.

او افزود: تحویل به‌موقع واحدهای مسکونی نیز با توجه به نظارت‌های بورس از دیگر ویژگی‌های این اوراق است. البته هنوز شرایط و نحوه انتشار این اوراق مشخص نیست، اما انتظار می‌رود مدیران طرح، در عملیاتی شدن آن اهتمام بیشتری داشته باشد که علاوه بر سازندگان، مردم نیز از شفافیت بورس‌ها و این اوراق، حداکثر سود را ببرند.

پیچیدگی‌هایی در خصوص عرضه اوراق سلف مسکن وجود دارد

اوراق سلف مسکن که بنا بود تا پایان سال عرضه شود بر همین اساس برای پیگیری بیشتر از روند عرضه آن به سراغ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی رفت و او گفت: اوراق سلف مسکن در هیات مدیره سازمان است و هنوز نهایی نشده یک پیچیدگی‌هایی در خصوص اجرا وجود دارد که فعلا نگه داشتیم تا یک بررسی مجدد شود بعید می‌دانم به پایان سال برسد.

به گفته کارشناسان، با اوراق سلف مسکن افراد با سرمایه خرد می‌توانند اقدام به خرید متری مسکن کنند؛ اوراقی که بنابر وعده مسئولان بنا بود تا پایان سال قطعی و اجرایی شود، اما حالا باید منتظر ماند و دید پیچیدگی‌های اجرایی آن رفع چه زمانی خواهد شد؟

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا