مجلس و ارگان هامجله خبری

امید به رونق بازار مسکن در اردیبهشت ماه

به گزارش ساختمان آنلاین:  علی مرادزاده در خصوص کاهش قیمت مسکن اظهار کرد: قیمت مسکن 10 الی 15 درصد کاهش پیدا کرده، کاهش قیمت دلار بر روی نهاده‌های ساختمانی تاثیر گذاشته، در نتیجه قیمت نهایی مسکن کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین عدم خرید مسکن توسط خریداران یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت مسکن است. خریداران از خرید مسکن امتناع کرده و فروشندگان نیز قیمت را کاهش می‌دهند. این موضوع بر کل جامعه آماری تاثیر گذاشته و باعث کاهش قیمت مسکن شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین مسکن مشهد با اشاره به اینکه «بیشترین کاهش قیمت مسکن در منطقه الهیه است» خاطر نشان کرد: در سایر قسمت‌های شهر نسبت واحدهای نوساز به واحدهای موجود کمتر است، اما در منطقه 12 نسبت واحدهای نوساز به واحدهای موجود بیشتر بوده درنتیجه این کاهش قیمت در این منطقه به خوبی مشاهده می‌شود.

وی در مورد پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن تا آخر سال عنوان کرد: تا 10 اسفند ماه سال جاری اتفاق خاصی در بازار مسکن مشاهده نمی‌کنیم اما بر اساس سنوات گذشته و تجربه شخصی بنده بعد از این بازه زمانی به دلیل تمایل خریداران برای جابه‌جایی، خرید مسکن افزایش پیدا می‌کند. با شروع تعطیلات عید بازار دوباره رکود پیدا کرده و بعد از تعطیلات بازار در اردیبهشت ماه دوباره فعال خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا