راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

نقش کم‌رنگ دولت و مجلس در تعادل بازار مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهدی موسوی، کارشناس حوزه مسکن در این مورد می‌گوید: با وجود ادعاهای بی پایه و اساسی که مطرح می‌شود، هیچ اقدامی از سوی مجلس و دولت موجب تعادل بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها نشده و حتی قانون مالیات بر خانه‌های خالی هنوز تاثیر خود را به طور ملموس نشان نداده است. از سوی دیگر در سقف تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ مسکن و سیاست‌های کلی بانک مرکزی در حوزه مسکن تغییر خاصی ایجاد نشده که بتوان کوچک‌ترین تاثیری را در این حوزه شاهد بود. بنابراین، نه دولت و نه مجلس می‌توانند ادعای کمک به بازار مسکن را داشته باشند.

وی ادامه داد: حتی حذف قیمت‌ها از سایت‌هایی همانند دیوار و شیپور که در اردیبهشت‌ماه سال جاری اتفاق افتاد نیز نتوانست آنطور که ادعا می‌شد، قیمت‌ها را کنترل کرده و بازار را به تعادل برساند. بازگشت قیمت‌ها طی روزهای گذشته و فشاری که از سوی نمایندگان مجلس در این مورد وارد شده است را می‌توان نشانه‌ای بزرگ برای اشتباه بودن این سیاست که از سوی دولت و دیگر نهادها اجرای شد، تلقی کرد.

موسوی تصریح کرد: ترازوی بازار تابع دو کفه «عرضه» و «تقاضا» است و به غیر از این دو مورد هیچ عامل دیگری نمی‌تواند بر کاهش و تعادل قیمت‌ها و همچنین کاهش سوداگری و نگاه سرمایه‌ای به این بازار، تاثیرگذار باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا