راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

توزیع مسکن در کشور ناعادلانه است

به گزارش ساختمان آنلاین:   دکتر افشین پروین پور در دومین نشست تخصصی «اقتصادنا و انتخابات» با موضوع «تأمین مسکن؛ رؤیای محقق شده در دولت جوان انقلابی» که به همت هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و پژوهشکده مطالعات اسلامی و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه افراد حقیقی یا مجموعه‌های حقوقی صاحب چندهزار مسکن سوداگرند و نمی‌گذارند بازار مسکن به تعادل برسد، بیان کرد: کار دولت تصدیگری نیست، بلکه باید با کمک سایر بخش‌ها و نهاد‌های قانونی با استفاده از ابزار‌های حاکمیتی، شرایط خانه دار شدن افراد را فراهم کند. اگر دولت بخواهد طبق قانون اساسی، مسکن متناسب با نیاز را تامین کند، در وهله اول باید بتواند وضع مسکن را رصد کند که به سامانه‌ای اطلاعاتی در این بخش نیاز دارد، ولی تاکنون این سامانه ایجاد نشده است.

وی افزود: طبق آمار، ۷۰ درصد تقاضا‌ها در بخش مسکن، سرمایه‌ای و ۳۰ درصد مصرفی است که این آمار در ابتدای انقلاب ۲۰ به ۸۰ درصد بود. با این اتفاق، حباب قیمت آن قدر بزرگ می‌شود که مسکن از دسترس خیلی‌ها خارج می‌شود، تاجایی که امروز مردم در آرزوی اجاره یک واحد مسکونی به سر می‌برند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا