بورس و بازارمجله خبری

افت معاملات مسکن در مهرماه سال جاری

به گزارش ساختمان آنلاین:  بررسی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهر ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در این ماه حدود ۵.۵ هزار واحد مسکونی بوده که این رقم نسبت به ماه گذشته ۲۹.۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶.۸ درصد کاهش داشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده که این رقم نسبت به ماه قبل کاهش ۰.۲ درصدی داشته است و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

باتوجه به سهم معاملات پنج هزارو ۴۷۱ فقره‌ای در مهرماه ۱۴۰۰ در تهران بیشترین معاملات مربوط به واحد‌های تا پنج سال ساخت با یک هزار و ۸۰۵ فقره معامله بوده است.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری بیشترین معاملات مربوط به منطقه ۵ با ۷۹۳ فقره معامله معادل ۱۴.۵ درصد از کل معاملات بوده است و میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در این منطقه حدود ۳۸ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان بوده است.

کمترین معاملات نیز مربوط به منطقه ۱۹ شهرداری تهران با ۳۷ فقره معامله بوده که قیمت هر مترمربع آپارتمان در این منطقه حدودا ۱۸ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد منطقه یک شهرداری تهران با میانگین قیمت متری ۶۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان گرانترین منطقه تهران بوده که حدوداً دوبرابر میانگین قیمت شهر تهران است و در مهرماه ۲۶۹ فقره معامله در آن به ثبت رسیده است.

ارزانترین منطقه شهر تهران نیز مربوط به منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۱۵ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان بوده که در مهرماه ۱۴۶ فقره معامله در این منطقه به ثبت رسیده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا