راه و شهرسازیمجله خبری

بحث مسکن محرومان در قم در حال پیگری است

به گزارش ساختمان آنلاین:  داریوش بلدی عصر شنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن اجتماعات کرامت استانداری افزود: بر اساس تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه و استانداری، احداث یک هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک را با توجه به تسهیلاتی که در اختیار این بنیاد قرار گرفته است، دنبال می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون حدود ۶۰۰ واحد این واحدها تمام شده و به بهره برداری رسیده است و برای ۴۰۰ واحد دیگر هنوز ظرفیت داریم که افراد ساکن روستاها و یا شهرهای کوچک و فاقد مسکن و یا مسکن مناسب؛ می توانند به دفاتر بنیاد مسکن در مراکز بخش ها مراجعه و تسهیلات مناسبی در این زمینه دریافت کنند.

وی همچنین گفت: با همکاری سازمان بهزیستی، خانوارهایی که دارای ۲ معلول و یا بیش‌تر در روستاها هستند، (که در این زمینه ۲۲ خانوار شناسایی شدند) برای آن‌ها خانه ساخته و تحویل داده شد.

بلدی گفت: اجرای «طرح هادی روستایی» با انگیزه بهسازی محیط روستایی و ارتقای بهداشت، هدفمند کردن ساخت و سازها، تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه‌جانبه و تسهیل در ارایه خدمات دیگر دستگاه های اجرایی صورت می گیرد.

وی درباره اجرای «طرح هادی روستایی» در قم با بیان اینکه متوسط اجرای این طرح در روستاهای استان ۴۰ درصد است، گفت: تا پایان سال ۱۳۹۹ تمامی ۱۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند و طرح هادی ۶۴ روستا مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با بیان اینکه تعداد ۲۰۰ روستا در استان قم داریم، گفت: در زمینه «تعیین محدوده روستا» از ابتدای شروع این فعالیت تاکنون، طرح تعیین محدوده ۳۸ روستا تهیه شده است.

وی درباره صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی گفت: تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴ هزار و ۲۴۰ جلد سند مالکیت اماکن روستایی و تاکنون تعداد چهار هزار و ۶۰۰ سند شهری صادر شده و امسال نیز برنامه ریزی لازم برای صدور یک هزار و ۵۰۰ جلد سند صورت گرفته است.

وی مجموعه اعتبارات ملی و استانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم را در سال ۱۳۹۹ مبلغی بیش از ۲۵ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: اعتبارات ملی و استانی این بنیاد در سال جاری حدود ۲۷ میلیارد تومان است که تاکنون مبلغ حدود ۲۱ میلیارد تومان (۷۸ درصد) آن تخصیص داده شده است.

وی درباره تسهیلات و شرایط وام کم‌بهره طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: این تسهیلات به منظور ساخت مسکن مقاوم، با دوام و متناسب با نیاز روستاییان، تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به ساکنان روستا و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می شود که امسال سهمیه استان قم در این زمینه یک هزار و ۱۵۰ واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم؛ مهم ترین وظیفه های این بنیاد را؛ عمران روستایی، بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، ساخت مسکن روستایی و شهری و اجرای طرح های عمرانی برشمرد.

همچنین در جلسه مذکور، تعدادی از مدیران حاضر در جلسه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را در موضوع های مطرح شده در این جلسه بیان کردند.

«استان قم» دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا