بورس و بازارمجله خبری

ریزش سهم کوچک‌متراژها از معاملات مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  واحد‌های دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع نیز ۱۴.۲ درصد در رتبه بعدی قرار دارند. در مجموع طی دی ماه امسال واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۵۶.۴ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده بر حسب ارز هر واحد نشان می‌دهد در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی واحد‌های مسکونی ۶ تا ۸.۵ میلیارد ریال (۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومانی) بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

واحد‌های دارای ارزش ۸۵۰ تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به ترتیب سهم ۱۰.۴ درصدی و ۸.۷ درصدی را از معاملات انجام شده، داشته‌اند.

در مجموع طی دی ماه ۹۹ بالغ بر ۵۵.۵ درصد از معاملات به واحد‌ های مسکونی با ارزش کمتر از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

در دی ماه سال گذشته واحد ‌های مسکونی در دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۱.۶ درصد بیشترین سهم را از معاملات مسکن شهر تهران به خود اختصاص داده بودند. در ماه مورد اشاره ۵۷.۹ درصد واحد ‌های مسکونی با قیمت کمتر از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده بودند.

همچنین واحد‌های مسکونی ۶۰ تا ۷۰ مترمربعی ۱۵.۲ درصد، واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متری و ۷۰ تا ۸۰ مترمربعی به ترتیب ۱۴.۵ و ۱۲.۶ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع در دی ماه سال ۹۹ واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۵۵.۹ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده بودند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا