مجلس و ارگان هامجله خبری

وضعیت بنگاه‌های مسکن نابه‌سامان است

به گزارش ساختمان آنلاین:  سید البرز حسینی در زمینه انتقال اتحادیه مشاوران املاک از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: این امر مکانیزم خاص خود را داشته و به مشاوران املاک با عنوان دلالان بخش مسکن در قوانین جاری پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه وظایف و تکالیف مشاوران املاک به عنوان دلال در قوانین ذکر شده است، تصریح کرد: منتهی شرایط در کشور به نحوی است که این صنف رشد بی‌رویه‌ای داشته و کنترلی هم روی آن نبوده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رشد بی رویه مشاوران املاک در کشور سبب اثرات وضعی آن‌ها شده است، افزود: برخی از آن‌ها از وضعیت فعلی سوءاستفاده می‌کنند و در نحوه داد و ستد املاک و همچنین افزایش قیمت‌ها نقش تاثیرگذاری دارند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ گونه نظارتی از سوی دولت بر عملکرد مشاوران‌املاک انجام نمی‌گیرد، تشریح کرد: در صورت قرارگیری این اتحادیه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی، باید موضوع در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه وضعیت مشاوران املاک نابه‌سامان است، ادامه داد: از حیث ساختار بالادستی هم باید در مورد صدور پروانه، نحوه تدوین اساسنامه این صنف کنترل مناسبی صورت گیرد.

وی در ادامه در زمینه تاثیر نرخ ارز بر نرخ مسکن در کشور هم اذعان کرد: قطعا با ریزش نرخ مسکن مواجه خواهیم شد. با توجه به اینکه نرخ ارز، در افزایش قیمت مسکن نقش داشته است بنابراین ریزش آن در جهت معکوس عمل کرده و بر بخش بزرگی از بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا